kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۵۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶

دعوت ترامپ از کره شمالی برای مذاکره پس از تهدید و خط و نشان کشیدن پی‌در‌پی!

رئیس‌جمهور آمریکا پس از مدتها تهدید و ارعاب و خط و نشان کشیدن برای کره شمالی، از کیم جونگ اون دعوت کرده مشکلاتشان را با مذاکره حل کنند!

سرویس خارجی-

دونالد ترامپ روز گذشته در جمع خبرنگاران و در پاسخ به موضع‌گیری این کشور در قبال کره شمالی در پاسخی غیرمنتظره گفت: «ما آماده گفت‌و‌گو با پیونگ‌یانگ هستیم.» این موضع‌گیری در حالی صورت می‌گیرد که ترامپ طی چند ماه گذشته، به اشکال مختلفی کره شمالی را به «حمله اتمی»، «نابودی» و «به آتش کشیدن» تهدید کرده بود.
ترامپ گفت «ما نظاره‌گر آنچه که در کره شمالی اتفاق می‌افتد، هستیم و منتظریم ببینیم چه اتفاقی در این کشور می‌افتد. ما در نهایت خود را آماده مسائل مختلف می‌کنیم. اگر اتفاقی بیفتد که اوضاع برای مذاکره مهیا باشد، من همواره این کار را انجام می‌دهم. اما اگر چیزی فراتر از آن باشد، ما خود را آماده کرده‌ایم تا براساس آن تصمیم‌گیری کنیم.
دولت ترامپ حتی دو هفته قبل، اظهارات «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا درباره اینکه این کشور کانال‌های مستقیمی را با کره شمالی ایجاد کرده و تمایل به مذاکره دارد را رد کرده بود. ترامپ در توئیتی در واکنش به حرف‌های تیلرسون نوشته بود: «رکس! انرژی‌ات را حفظ کن! آن کاری را انجام می‌دهیم که باید انجامش دهیم.»
به نظر می‌رسد، حمله برای ترساندن و بلافاصله درخواست مذاکره کردن، روشی است که ترامپ برای حل برخی معضلات و گرفتن امتیازات برگزیده است.
با این وجود کره شمالی کوچک‌ترین تغییری در موضع خود نسبت به اظهارات ترامپ ایجاد نکرد و در واکنش به برگزاری رزمایش نظامی مشترک میان ارتش‌های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، تهدید کرد به گوام حمله خواهد کرد. روزنامه دیلی‌میل نیز در این‌باره گزارش داد. دولت کره شمالی هشدار داده برگزاری رزمایش‌ها، علیه کشورش عزم آنها را جزم می‌کند که «آمریکا را با آتش رام کرده و دست‌هایمان را برای سخت‌ترین اقدام جهت مقابله، به ماشه نزدیک‌تر کنیم.»
آخرین اخبار حاکی از این است که چونگ سای کیون، رئیس پارلمان کره جنوبی نیز روز گذشته از کره شمالی خواست به میز مذاکرات برگردد.
وی برای گفت‌وگو و مذاکرات کشورش با پیونگ‌یانگ بر سر برنامه هسته‌ای و موشکی اعلام آمادگی کرد.