kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱

اخبار ورزش جهان


آلمان به دنبال کمپ مورد نظر کی‌روش
 در جام‌جهانی ۲۰۱۸
سران فدراسیون فوتبال آلمان روی کمپ مورد علاقه کارلوس کی‌روش برای اسکان در طول جام جهانی دست گذاشته‌اند.
کارلوس کی‌روش جمعه شب تاکید کرد: اگر همه چیز به خوبی پیش برود، شهر کالوگا محل اسکان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود اما هنوز سران این شهر و شهردار آن این خبر را تایید نکرده‌اند و عنوان کردند که تنها بعد از قرعه‌کشی جام جهانی که اول دسامبر در مسکو برگزار می‌شود آنها اجازه دارند که این‌گونه اخبار را تایید کنند.در این بین فدراسیون فوتبال آلمان نیز به شدت تاکید دارد که در کمپ کالوگا اردو بزند. به نظر می‌رسد نزدیکی این شهر به فرودگاه بین‌المللی یکی از دلایل اصلی باشد که هم کارلوس کی‌روش و هم فدراسیون فوتبال آلمان خواستار اسکان تیم‌ ملی‌شان در این شهر هستند.
سومین تساوی پیاپی یونایتد و لیورپول
دو تیم لیورپول و منچستریونایتد در حساس‌ترین دیدار هفته هشتم لیگ برتر به تساوی رسیدند.هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس عصر دیروز با برگزاری یک دیدار حساس بین لیورپول و منچستریونایتد آغاز شد. در این دیدار دو تیم بازی را با پرسینگ قوی شروع کردند ولی رفته رفته این لیورپولی‌ها بودند که توپ و میدان را در دست گرفتند.یکی از جدی‌ترین موقعیت‌های بازی را نمانیا ماتیچ از دست داد. شوت زیبای این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۳۵ لیورپول صاحب جدی‌ترین بخت خود برای گلزنی شد ولی درخشش دخئا مانع از باز شدن دروازه شیاطین سرخ شد.دقیقه ۴۳ روملو لوکاکو می‌توانست گل اول بازی را به ثمر برساند که ضربه او با بی‌دقتی همراه شد تا مینیوله آن را دفع کند و نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.در نیمه دوم، بازی کمی سرد و یک طرفه دنبال شد و یونایتد تنها به دفاع کردن پرداخت و لیورپول نیز از قدرت لازم برای باز کردن دروازه یونایتد برخوردار نبود تا این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. این سومین تساوی پیاپی مورینیو و کلوپ در لیگ برتر بود.
کودتا علیه رئیس‌فدراسیون جهانی شطرنج
بیشتر اعضای هیئت اجرایی فدراسیون جهانی شطرنج مخالفت خود را از انتخاب دوباره ایلیومژینوف، رئیس‌کنونی فیده ابراز کردند. هیئت اجرایی فدراسیون جهانی شطرنج در حاشیه هشتاد و هشتمین کنگره جهانی این رشته که در آنتالیای ترکیه در حال برگزاری است، از «کرسان ایلیومژینوف» رئیس‌فیده درخواست کرد که در انتخابات سال 2018 این فدراسیون تلاش نکند و از رقابت برای ریاست کنار بکشد.طبق صحبت‌هایی که مطرح شده، هیچ مانعی برای ورود ایلیومژینوف وجود ندارد، اما 20 نفر از اعضای هیئت اجرایی مخالف او هستند و 2 نفر هم از هر گونه اعلام نظر در این باره خودداری کرده‌اند. در این شرایط حامیان ایلیومژینوف کمتر از همیشه شده‌اند و این برای رئیس‌فعلی فیده اصلاً خوب نیست. موقعیت ایلیومژینوف در ماه‌های اخیر ثبات لازم را نداشته است، به‌طوریکه سایت فدراسیون جهانی شطرنج در ابتدای فروردین 96 خبر استعفای او را منتشر کرد، اما این مسئله تکذیب و اعلام شد که ایلیومژینوف همچنان بر مسند ریاست قرار دارد.حالا هم هیئت اجرایی موقعیت ضعیف ایلیومژینوف را تایید کرد. به نظر می‌رسد فعلا شرایط در کنترل «جورجیوس ماکروپولوس» معاون رئیس‌کنونی فیده است.
نادال از وزیر ورزش سابق فرانسه غرامت خواست
ستاره تنیس اسپانیا از شخص اول سابق ورزش فرانسه که به او تهمت استفاده از مواد نیروزا زده بود، شکایت و طلب غرامت کرده است. وکلای رافائل نادال از روسلین باشلو، وزیر ورزش سابق فرانسه که مدتی پیش ستاره تنیس اسپانیا را به دوپینگ متهم کرده بود، شکایت کرده‌اند و از او غرامتی 100 هزار یورویی خواسته‌اند.ماه مارس سال گذشته بود که باشلو ادعا کرد نادال از مواد نیروزای ممنوعه استفاده کرده است. او که در فاصله سال‌های 2007 تا 2010 وزیر ورزش فرانسه بود، به شبکه D8 فرانسه گفت: همه می‌دانند که مصدومیت معروف رافا نادال زمانی که 7 ماه از میادین دور بود، در واقع به خاطر فرار از انجام تست دوپینگی بود که نتیجه‌اش مثبت می‌شد.
این اظهارنظر باشلو با واکنش نادال و وکلای وی همراه شده است و آنها در صدد اعاده حیثیت برآمده‌اند. وکیل نادال با نشان دادن سوابق پزشکی این تنیسور اسپانیایی برای اثبات مصدومیت او، عنوان کرد که اظهارات باشلو با توجه به سمتی که در آن زمان داشت، می‌توانست روی قراردادهای اسپانسری نادال با شرکای تجاری‌اش تأثیر منفی بگذارد.
در همین حال وکیل باشلو مدعی شده است که اظهارات این زن فرانسوی تنها تکرار حرف‌هایی بوده که در مصاحبه‌ برخی از تنیسورهای حرفه‌ای - از جمله کریستوف روشو بلژیکی و دانیل کولرر اتریشی - با رسانه شنیده بوده و تأکید کرد که اظهارات باشلو منجر به خاتمه همکاری نادال با هیچ یک از اسپانسرهایش نشده است. با این حال دادستان پرونده شکایت نادال از باشلو با اقامه دعوی از وزیر سابق ورزش، اتهام وارده به او را جدی دانست. قرار است حکم نهایی درخصوص این پرونده در تاریخ 16 نوامبر (25 آبان) اعلام شود.
آره‌نا از تیم ملی آمریکا جدا شد
سرمربی تیم ملی آمریکا سمتش را ترک کرد.بروس آره‌نا، سرمربی تیم ملی آمریکا به فاصله چند روز پس از حذف ناباورانه تیمش در مرحله پایانی گروهی انتخابی جام‌جهانی 2018 در آمریکای‌شمالی از سمت خودش استعفا کرد. تیم او با شکست ناباورانه 3 بر 2 مقابل ترینیداد و توباگوی از پیش حذف شده به یک امتیاز مورد نظر برای صعود به جام‌جهانی 2018 دست نیافت و با توجه به برتری هندوراس و پاناما در بازی‌های همزمان برای اولین بار از سال 1986 از رسیدن به جام‌جهانی بازماند. در پی این اتفاق و فشار اهالی فوتبال در آمریکا، آره‌نا رسما استعفا کرد. او در توضیح دلایل خود به گفتن این جملات بسنده کرد: بزرگ‌ترین موفقیت هر شخصی، سرمربیگری در تیم ملی کشورش است. در حالی می‌روم که 2 بار این افتخار را به دست آورده‌ام.
هاینکس: در ۸۰ سالگی جانشین لوو خواهم شد!
یوپ هاینکس اعلام کرد که هشت سال دیگر جانشین یواخیم لوو در تیم ملی آلمان خواهد شد.بایرن مونیخ بعد از نتایج ضعیف در این فصل، کارلو آنچلوتی را از سمت خود برکنار کرد و یوپ هاینکس را به عنوان سرمربی جدید خود برگزید. با این حال انتقادهای زیادی از این مربی به خاطر سن بالای او به میان آورده شده است.یوپ هاینکس سرمربی ۷۲ ساله بایرن مونیخ درباره حضور خود در این تیم گفت: من هیچ مشکلی درباره سن خودم ندارم و کارم را به خوبی در تیم جلو می‌برم. انگیزه و جاه طلبی‌های زیادی برای کار در بایرن مونیخ دارم و می‌خواهم بار دیگر خودم را در این تیم اثبات کنم. به کسانی که نگران سن من هستند، باید بگویم که اگر ۸۰ ساله هم شوم، قرار است جانشین یواخیم لوو در تیم ملی آلمان شوم. برای یک مربی ذهن خیلی مهم‌تر از قدرت بدنی است.او در ادامه صحبت‌های خود گفت: رقابت‌های باشگاهی بعداز تعطیلاتی که نزدیک به ۱۴ روز طول کشید دشوار و سخت است و باید ببینیم بازیکنان چه واکنشی در زمین مسابقه از خود نشان خواهند داد. متاسفانه در بازی‌های قبل دروازه ما بیش از حد باز شد و الان برای ما خیلی مهم است که تیم از نظر کارهای دفاعی به ثباتی که انتظار آن را داریم برسد.