kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲

دلایل شکست کلینتون از ترامپ به روایت خودش

رقیب «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گوید ترامپ از راه توهین‌های مکرر به وی در انتخابات پیروز شده است.



«هیلاری کلینتون» دموکرات، که در انتخابات سال 2016، رقیب اصلی ترامپ جمهوری‌خواه بود، در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» اظهار داشته که «مردم (انگلیس) در همه‌پرسی ژوئن (همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یا برگزیت)، علیه بریتانیای مدرن و اتحادیه اروپا رأی دادند و معتقد بودند که اتفاق خوبی برایشان می‌افتد. اتفاق مشابهی هم در انتخابات آمریکا افتاد. اما گمان نمی‌کردم که ما آن‌قدر آسیب‌پذیر باشیم، ولی نهایتا مشخص شد که ما اشتباه می‌کردیم. «فاراژ» ( از حامیان برگزیت در انگلیس) برای اعلام حمایت از ترامپ، به آمریکا آمد و نصف حرف‌هایش را هم به توهین‌های بسیار شخصی علیه من اختصاص داد و ترامپ را به عنوان یک نر غالب، یک گوریل پشت نقره‌ای (نر بالغ) معرفی کرد. به آن تصاویر و آنچه آنها درباره موارد قابل قبول و غیرقابل قبول می‌گویند، فکر کنید.»
«ناجیل فاراژ»، رهبر سابق حزب استقلال انگلیس، پس از برگزاری همه‌پرسی برگزیت در این کشور، راهی آمریکا شد و از جمهوری‌خواهان حمایت کرد.
برخی کارشناسان بی‌طرف معتقدند انتخاب نشدن «هیلاری کلینتون» در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، برای کشورهای مخالف آمریکا، یک واقعه مثبت بود، چرا که وی رفتارهای سیاسی پیچیده‌تر و مرموزتری در مقایسه با ترامپ دارد. البته، این چیزی است که این روزها اشرافیت سیاسی آمریکا هم به آن اعتراف می‌کند.
سیاستمداران آمریکایی می‌ترسند که حماقت‌های ترامپ، به این کشور ضربه کاری بزند. هر چند برخی کارشناسان نیز نظر مخالف این را دارند. کلینتون پیش از این نیز از دلایل شکستش گفته است.