kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

روابط نظامی و اقتصادی امارات با اسرائیل به روایت روزنامه صهیونیستی معاریو

یک روزنامه رژیم صهیونیستی از معامله‌های مخفی تسلیحاتی بین امارات متحده عربی و اسرائیل پرده برداشته و نوشته این دو سالهاست با هم در ارتباطند.


روزنامه صهیونیستی معاریو طی گزارشی اعلام کرده که بین امارات متحده عربی و این رژیم از گذشته معامله‌های مخفیانه تسلیحاتی و همچنین همکاری‌های نظامی و امنیتی برقرار بوده است.
طبق این گزارش، «متالی کوخافی» یکی از مشهورترین تجار صهیونیستی است که در انعقاد قراردادهای تسلیحاتی با تجار اماراتی همکاری داشته و با کرایه هواپیما، معاونان و برخی ژنرال‌های ارتش را برای بستن قراردادهای تسلیحاتی به ابوظبی فرستاده است.
به گزارش «اسپوتنیک» به نقل از روزنامه «الرایه» قطر، در روزنامه معاریو همچنین آمده: «اسرائیل همکاری نظامی و امنیتی خوبی با مصر نیز داشته و برای سرنگونی گروه‌های تروریستی مانند ولایت سینا اطلاعات خوبی به مصر داده است.» معاریو از برگزاری یک مانور نظامی مشترک میان نیروی هوایی اسرائیل و مصر و با مشارکت یونان و قبرس در آینده نزدیک هم خبر داده است. این روزنامه مدعی شده در یکی از این سفرها «ایتان بن الیاهو» فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز حضور داشته است.
در این گزارش ضمن انتقاد از رژیم صهیونیستی برای سکوت در زمینه روابط تسلیحاتی با امارات عنوان شده، که آشکار‌تر شدن بیشتر این روابط برای اسرائیل سودمند خواهد بود. «نویسنده این گزارش حتی مدعی شده عدم افشای این مسئله برای اطمینان از حفظ جان مقام‌های اسرائیلی دخیل در این رابطه بوده است.»
گفتنی است کشورهای مرتجع عربی مدتی است روابط خود با رژیم جعلی صهیونیستی را به اشکال مختلف علنی می‌کنند و در این راه با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند اما در مقابل گروه‌های اجتماعی و ان‌جی‌اوها در کشورهای غربی، به تحریم رژیم صهیونیستی به خاطر جنایت علیه ملت مظلوم فلسطین می‌پردازند.