kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲

پاکستان از جامعه جهانی خواست جلوی جنایات هند در کشمیر را بگیرد

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با محکوم کردن کشتار مسلمانان توسط ارتش هند در کشمیر خواستار واکنش جامعه جهانی شد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با محکوم کردن کشتار مسلمانان بی‌گناه توسط ارتش هند در کشمیر خواستار واکنش جدی جامعه جهانی شد. نفیس زکریا اعلام کرد: «طی روزهای اخیر نیروهای ارتش هند به بهانه عملیات‌های تفتیشی حداقل 8 جوان کشمیری را با شلیک گلوله به شهادت رسانده‌اند.» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان سکوت جوامع جهانی نسبت به کشتار بی‌رحمانه مسلمانان کشمیری را غیر قابل توجیه خوانده و خواستار اقدام سازمان‌های مسئول شد.
وی افزود: متاسفانه در کشمیر شاهد اجرای تروریسم دولتی هستیم و حکومت هند در راس این قتل و کشتار را مدیریت می‌کند. این درحالی است که ارتش هند در روز عاشورا نیز با حمله به مسلمانان مظلوم کشمیری ده‌ها تن از عزاداران حسینی را بازداشت کرد. سال‌هاست ارتش هند در منطقه اشغالی کشمیر اجازه خروج دسته‌های عزاداری را نمی‌دهد و هرگونه تجمع را باعث مشکلات امنیتی می‌داند. از سویی دیگر هندو مذهب‌ها مجاز هستند اجتماعات دینی و مذهبی داشته و این کار با پشتیبانی ارتش هند انجام می‌پذیرد. هند طی ماه‌های اخیر به رایزنی گسترده با آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خرید سلاح و تروریستی اعلام کردن گروه‌های آزادیخواه کشمیری پرداخته است. ارتش هند طی سه دهه 68 هزار نفر را در کشمیر کشته است. این درحالی است که ده‌ها هزار نفر بر اثر شلیک گلوله‌های پلاستیکی و ساچمه‌ای در کشمیر بینایی خود را از دست داده‌اند.
از سوی دیگر، 3 شبه نظامی روز سه‌شنبه با ورود به پایگاه جوخه 182 ارتش هند در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی سرینگر مرکز تابستانی ایالت جامو و کشمیر با نیروهای نظامی درگیر شدند که بر اثر آن 3 شبه نظامی و یک سرباز کشته و چهار تن دیگر مجروح شدند. درگیری بین شبه نظامیان و ارتش هند در نزدیکی فرودگاه باعث لغو تمامی پروازهای فرودگاه سرینگر و سرگردانی مسافران شد. گروه جیش محمد در بیانیه‌ای اعلام کرد، اعضای گروه شهید افضل گورو حمله به پایگاه ارتش هند را انجام داده است. حمله به پایگاه ارتش هند در منطقه‌ای رخ داد که به عقیده کارشناسان نظامی هندی به دلیل وجود سازمان‌های مختلف امنیتی یکی از امن‌ترین مناطق تحت کنترل در ایالت جامو و کشمیر می‌باشد.