kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
در آستانه چهلمین روز درگذشت افخم السادات حسینی

زنی از جنس آسمان

خبر خیلی زود همه جا پیچید: خانم دکتر حسینی، کارشناس برنامه‏های مذهبی صدا و سیما در حادثه آتش سوزی جان باخت.
 هدی مقدم

این خبر چنان دل ما را به درد آورد که انگار تمام روزها و شب هایی که ایشان را در استودیو برای ضبط برنامه «شب آسمانی» می دیدیم،  در یک لحظه در ذهنمان تجسم شد.
زمانی که برنامه ایشان روی آنتن می رفت؛ چنان حجم پیام بینندگان بالا می رفت که گاهی از استقبال مخاطب، آن هم در این حد و برای یک برنامه تخصصی از یک شبکه تخصصی یعنی شبکه قرآن؛متعجب می‌شدیم. به عبارتی بیننده به اندازه ای از موضوع و کارشناس و مهم تر از همه حرف های دلی خانم دکتر افخم السادات حسینی استفاده می کرد که حاضر بود قید فیلم و سریال هایی که بعضا بسیار پرمخاطب بود؛ بزند و این کارشناس و برنامه او را دنبال کند.
چهره نورانی ایشان به برنامه شب آسمانی درخشش خاصی داده بود. حرف‌های کارگشا و غیرکلیشه‌ای که از یک دل با تقوا تراوش می کرد؛ به همه آرامش می‏داد.
شاید، از چهره معنوی و مخلصانه ایشان به خاطر همسر مرحومشان حاج مجید چمنی کمتر گفت وگو شد؛ ولی بچه‏های حوزه دانشجویی و دخترهای خوابگاهی دانشگاه تهران و یا دانشجوهای دانشگاه زاهدان که در سفرهای تبلیغی، خانم حسینی را دیده بودند؛ هیچ گاه  حرف ها و مشاوره های ایشان را فراموش نخواهند کرد.
خیلی ها هم ایشان را به خاطر موضوعاتی که اتفاقا دغدغه خودشان بود و در برنامه شب آسمانی طرح شد،  شناخته بودند و بارها از طرق مختلف خواهان بازپخش این برنامه شده بودند و آدرس و شماره ایشان را برای مشاوره حضوری خواسته بودند.
قسمت این بود که شب آسمانی ادامه پیدا کند و در برنامه سال 93 خود، به عنوان اولین کارشناس، مباحث سرکار خانم دکتر حسینی را پیشکش بیننده های خود کند؛ آن هم در 10 شب از ساعت 22تا 23. ولی حیف و صدحیف که برنامه دکتر حسینی دیگر به صورت زنده پخش نخواهد شد ولی نور وجودش در شب های آسمانی این برنامه تا ابد خواهد درخشید.
در نهایت از طرف تمام کسانی که در «شب آسمانی» بودند و هستند و تمام بچه های دانشگاه  بر خودمان فرض می دانیم تا این فاجعه را به استاد محبوب اخلاقمان؛ مهندس سیدمجتبی حسینی، برادر خانم دکتر حسینی مجدد تسلیت گوییم و با ذکر خوابی که یکی از علمای بزرگ پس از مراسم تدفین دیدند؛ عرض خود را به پایان برسانیم:
ایشان فرمودند پس از دفن؛ خواب مرحوم چمنی و همسرشان خانم حسینی را دیدند. بعد از بیان یک سری مطالب ایشان سوال می کنند که آن لحظات سخت و پر دود و آتش و درد را چگونه از سرگذراندید؟ مرحوم چمنی لبخندی می زنند و پاسخ می دهند که حضرت ثامن الحجج واسطه شدند و آن شرایط بر ما به راحتی گذشت... حقیقتا امام رضا علیه السلام مأمن و ملجأ ما شدند و آن وعده ای که به زائرین خود داده بودند؛ برای ما عملی شد...