kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

خاخام‌ها و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به جان هم افتادند

پس از آنکه دادگاه عالی رژیم صهیونیستی معافیت یهودیان ارتودکس از خدمت سربازی را لغو کرد، آنها در قدس دست به تظاهرات زده و با نیروهای امنیتی به شدت درگیر شدند. خاخام‌ها می‌گفتند حاضرند بمیرند اما در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت نکنند.


روز یکشنبه صدها تن از یهودیان ارتودکس به خیابان‌های منطقه «میا شئریم» در شهر قدس آمدند تا به این حکم اعتراض کرده و همچنین اعتراضشان را نسبت به بازداشت پسر یک خاخام یهودی که برای سربازی حاضر نشده بود، اعلام کنند. روز سه شنبه دادگاه عالی رژیم صهیونیستی قانون معافیت یهودیان ارتودکس از خدمت سربازی را لغو کرد.
آنطور که ایسنا، به نقل از راشاتودی نوشته، این تظاهرات از سوی یک گروه یهودی به نام «اداهاردیت»  برگزار شده و تظاهرکنندگان دست‌نوشته‌هایی حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود: «ما یهودی هستیم و بنابراین در ارتش صهیونیستی خدمت نخواهیم کرد.» «حاضریم بمیریم اما در ارتش اسرائیل خدمت نکنیم.» معترضان تردد خودرو در یک تقاطع را بند آورده و عده‌ای از آنها درگیری‌های شدیدی با پلیس پیدا کردند و گروه دیگر نیز اقدام به پرتاب سنگ و ‌اشیاء دیگر به سمت افسران پلیس صهونیست کردند. نیروهای پلیس ضد شورش هم علیه این تظاهرکنندگان از ماشین‌های آب‌پاش استفاده کردند. دست‌کم هفت افسر در این درگیری مجروح شدند. بر اساس تصاویر و گزارش‌ها، پلیس رژیم صهیونیستی معترضان را روی زمین می‌کشید و با باتوم آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد.
استقبال فتح از تصمیم حماس
خبر دیگر اینکه رهبران جنبش «فتح» روز گذشته و پس از اعلام رسمی خبر انحلال دولت حماس در غزه در رام‌الله نشستی فوق‌العاده به ریاست رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار کردند. از سوی دیگر هیئتی از اعضای جنبش فتح به ریاست «عزام احمد»، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح شامگاه یکشنبه قاهره را به مقصد رام‌الله ترک کرد. در این نشست تحولات صورت گرفته در پرونده موسوم به «آشتی ملی» در قاهره مورد بحث و بررسی قرار گرفت و درباره اقدامات جدید مصر و حماس در این زمینه رایزنی شد. یک مسئول بلندپایه فلسطینی نیز تاکید کرد که یک هیئت مصری طی روزهای آینده به منظور اطلاع از وضعیت اجرای توافق آشتی میان دو جنبش فتح و حماس راهی نوار غزه خواهد شد. وی افزود: «هیئت مذکور چند روز در غزه حضور خواهد داشت تا موانع پیش روی اجرای توافقات صورت گرفته میان دو جنبش فتح و حماس پس از نشست‌های طولانی در قاهره را برطرف کند. حماس با پذیرش شروط سه‌گانه فتح برای آشتی، این جنبش را غافلگیر کرد و همه منتظرند تا ببینند سرنوشت‌ توافق‌های جدید این دو جنبش به کجا کشیده می‌شود.» «عزام الاحمد» مسئول پرونده آشتی در جنبش فتح هم اعلام کرده تماسی از «محمود عباس» رئیس‌تشکیلات خودگردان که در مسیر رفتن به نیویورک بوده دریافت کرده و وی توافقات جدید را تبریک گفته است.