kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
وزیر راه و شهرسازی وعده داد

بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه تا 3 سال دیگر

وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه در صورت تأمین اعتبار تا سه سال آینده خبر داد.


اردبیل- خبرنگار کیهان:

پروژه راه‌آهن اردبیل، میانه یکی از پروژه‌های حیاتی منطقه است که متأسفانه علی‌رغم گذشت سال‌ها از کلنگ‌زنی آن همچنان در میان وعده‌های داده شده از سوی مسئولان دست و پا می‌زند و به نظر می‌رسد مردم باید سال‌ها در انتظار بهره‌برداری از آن به سر برند. با توجه به سابقه، ‌مردم به وعده مسئولان که هر از چند در بازدیدها از این پروژه وعده می‌دهند عادت کرده‌اند و این بار آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی در سفر به اردبیل وعده اتمام پروژه در سه سال آینده در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز را داده است.
وی در بازدید از این طرح آن را یکی از سخت‌ترین و بزرگ‌ترین طرح‌های ریلی به لحاظ توپوگرافی و کوهستانی منطقه در دست اقدام برشمرد و گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح 46 درصد و پیشرفت فیزیکی زیرسازی آن 70 درصد است که پیش‌بینی می‌شود تا سه سال آینده در صورت تأمین اعتبار به بهره‌برداری برسد.
وی گفت: اعتبار مورد نیاز این طرح برای رسیدن به مرحله بهره‌برداری 11 هزار و 400 میلیارد ریال است و امسال 910 میلیارد ریال برای آن اختصاص یافته است.
وی افزود: به دلیل محدودیت‌های اعتباری برای تکمیل این طرح به شرکت‌های فعال در طرح توصیه کرد با تشکیل کنسرسیوم از طریق فاینانس داخلی و خارجی و بانک‌های خصوصی و صندوق توسعه ملی اعتبارات مورد نیاز این طرح را تأمین کنند.
وی همچنین کلنگ قطعه دوم بزرگراه اردبیل، سرچم را بر زمین زد و احداث آن را ضروری تلقی کرد.
وی گفت: در مرحله اول باید 23 کیلومتر از این مسیر به بزرگراه تبدیل شود و در مراحل بعدی هم با احداث بزرگراه به طول 180 کیلومتر استان اردبیل به آزاد راه تبریز، تهران متصل شود.
محور اردبیل - فیروزآباد - سرچم به دلیل اتصال استان اردبیل به مرکز کشور یکی از شریان‌های اصلی و پرترافیک اردبیل به شمار می‌رود.
وی همچنین در جریان سفر به اردبیل از پنج پروژه زیربنایی و روبنائی حوزه بازآفرینی شهری در محلات حاشیه‌ای و کم برخوردار اردبیل، بیمارستان 258 تختخوابی نجف‌زاده و پایانه فرودگاه بین‌المللی اردبیل دیدن کرد.
طرح جاده خلخال- فیروزآباد در استان اردبیل نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه به بهره‌برداری رسید.
این جاده به طول 27 کیلومتر در سه قطعه احداث شده و به عنوان یک دالان استان‌های واقع شده در شرق اردبیل را به همسایه‌های غربی آن متصل می‌کند.
برای اجرای این پروژه 430 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
بهره‌برداری از این جاده ضمن کاهش طول مسیر سفر، بخاطر قرارداشتن در یک مسیر کوهستانی با مناظر زیبا سبب رونق صنعت گردشگری منطقه خواهد شد.