kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی خبر داد:

اتمام آواربرداری واحدهای آسیب‌دیده مناطق زلزله‌زده شربیان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی از اتمام آواربرداری کلیه واحدهای آسیب دیده در مناطق زلزله‌زده شربیان سراب خبر داد.


حافظ باباپور گفت: تعداد واحدهای مسکونی کم دوام آسیب دیده از زلزله شربیان سراب بویژه در روستای ایوق حدود ۲۲۴ واحد بود که آواربرداری کلیه واحدهای آسیب دیده به اتمام رسیده و در کنار این واحدهای کلا تخریب شده، اکیپ ماشین‌آلات و عوامل اجرایی بنیاد مسکن آوار برداری ۷۰۰ واحد دیگر انباری و دامی را به اتمام رسانده است.
وی اضافه کرد: پس از گذشت ۲۰ روز از این حادثه دلخراش، با تلاش شبانه‌روزی همه همکاران علاوه براتمام آواربرداری کلیه ۹۲۴ واحد مسکونی و دامی واحد آسیب دیده، پی‌کنی و اجرای بتن ۴۶ واحد انجام و برای استفاده از تسهیلات وام کم بهره روستایی ۴۵ واحد با بانک مسکن عقد قرارداد شده و حدود ۵۵ واحد آن در مرحله معرفی به بانک قرار دارند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: علاوه بر تسهیلاتی که به منازل مسکونی و واحدهای دامی خسارت دیده اعطا می‌شود، آوار برداری، نقشه، نظارت وپروانه برای بازسازی و نوسازی منازل نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.
باباپور گفت: برای احداث همه واحدهای آسیب دیده از زلزله شهریور امسال در آذربایجان شرقی از محل اعتبارات بازسازی حدود ۲۰۰ میلیون ریال وام کم بهره چهار درصد و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و همچنین ۱۵۰ کیسه سیمان پاکتی بصورت رایگان تحویل متقاضیان و روستائیان آسیب دیده می‌شود.
تعدادکل واحدهای آسیب دیده از زلزله 4/9 ریشتری ششم شهریور امسال در آذربایجان شرقی، ۸۳۵ واحد بوده که این حادثه بیشترین تخریب را در روستای ایوق داشته وچ شهر شربیان و نیز دوزدوزان و دیگر روستاهای همجوار از جمله اسماعیل آباد، برنج آباد، کهدولان، ده دولان، سرچشمه ولنجوان از این حادثه آسیب دیده‌اند.