kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶

نارضایتی استاندار خوزستان از وضعیت جذب سرمایه‌گذاری در این استان

استاندار خوزستان از وضعیت جذب سرمایه‌گذار در این استان ابراز نارضایتی کرد.

اهواز- خبرنگار کیهان:

«غلامرضا شریعتی» در جلسه جذب سرمایه‌گذاری استان خوزستان از عملکرد ضربدری دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در زمان اخذ استعلام‌ها انتقاد کرد و اظهار داشت: تا زمانی که پنجره واحد در پایان امسال به بهره‌برداری برسد دستگاه‌ها مکلف هستند به طور فیزیکی کار سرمایه‌گذاران را تسریع کنند زیرا بروکراسی اداری ما به گونه‌ای است که مدیران کار یک روزه را چند ماه معطل می‌کنند.
وی پیرامون مشکلات پیش‌آمده در روند احداث پتروشیمی و شهرک صنعتی در منطقه زیلایی مسجد سلیمان گفت: منطقه زیلایی ظرفیت احداث منطقه ویژه اقتصادی را دارد که این طرح در انتظار ارائه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.
شریعتی ادامه داد: تا تصویب طرح منطقه ویژه اقتصادی زیلایی باید شهرک صنعتی مختص صنایع پایین دستی پتروشیمی و آلومینیوم برای تکمیل زنجیره تولید در مسجد سلیمان ایجاد شود.
وی طرح گردشگری تنگ‌تکاب در بهبهان را از دیگر طرح‌های سرمایه‌گذاری استان عنوان کرد و افزود: طرح گردشگری تنگ‌تکاب یک طرح ارزشمند با سرمایه بالغ بر 100 میلیارد تومان است که مجوزهای لازم خارج از استانی اخذ شده اما متأسفانه در داخل استان با مشکل روبه‌رو است که سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق خوزستان طی 2 روز آینده باید مشکل موجود برای آغاز عملیات این طرح را برطرف کنند.شریعتی طرح توسعه و انتقال شرکت ایران تایر به خوزستان را از دیگر طرح‌های سرمایه‌گذاری استان برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اشتغال‌زایی این طرح باید همکاری و تعهد لازم برای حمایت از آن صورت گیرد.مدیرکل امور اقتصادی خوزستان هم درباره نارضایتی شدید استاندار از عملکرد دستگاه‌های استان در حمایت از سرمایه‌گذاران اظهار کرد: متأسفانه در صدور مجوزها در خوزستان با مشکل مواجه هستیم و در هنگام استعلام از دستگاه‌ها به صورت ضربدری مکاتبه می‌کنند و نیاز هست که هماهنگی بین دستگاه‌های استان صورت بگیرد. رضا قیصی‌پور بیان کرد: اصلاح فرآیندهای استعلام آغاز شده و هفته گذشته نیز از کتاب اصلاح فرآیندها رونمایی شد. وی افزود: بیشترین تقاضای سرمایه‌گذاری در خوزستان در حوزه پتروشیمی است. به طوری که سال گذشته از 8 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، 7 هزار میلیارد تومان در حوزه پتروشیمی سرمایه‌گذاری شده است.