kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۵۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵

استان اصفهان در تولید 5 محصول گوشتی و لبنی رتبه نخست کشور را داراست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان رتبه اول تا پنجم تولید محصولات باغی و دامی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

محسن کریمیان افزود: استان اصفهان در تولید ماهیان زینتی، گوشت بوقلمون، تعداد واحدهای مرغداری گوشتی، تولید گل شب‌بو، گل، شیر و امثال آن رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه پنج میلیون و 680 هزار هکتار از زمین‌های استان اصفهان قابل کشت است، افزود: سه درصد زمین‌های کشاورزی قابل کشت کشور در این استان وجود دارد اما 6 درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به بهره‌برداری از 303 پروژه کشاورزی طی هفته دولت در این استان خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در مجموع 610 میلیارد ریال اعتبار به خود اختصاص داده است که تثبیت شغل برای یک هزار و 743 نفر و ایجاد فرصت جدید شغلی برای 993 نفر را به دنبال دارد.
303 پروژه بخش کشاورزی در مجتمع اصفهان کشت وابسته به موسسه خیریه همدانیان اصفهان واقع در بخش میمه به صورت نمادین به بهره برداری رسید.
برای اجرای 303 طرح کشاورزی استان اصفهان بالغ بر 161 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
154 طرح مربوط به امور فنی مهندسی و آب و خاک، 47 طرح مرتبط با تولیدات دام، طیور و آبزیان، 50 پروژه در صنایع گیاهی، 3 طرح در صنایع کشاورزی، 48 طرح در امور عشایر و یک طرح در سایر موضوعات اجرا شده است.
گستره این طرح‌ها در تمامی شهرستان‌های استان اصفهان است و 9 هزار و 844 خانوار نیز از این طرح‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم بهره‌مند می‌شوند. 46 درصد از هزینه اجرای این طرح‌ها از منابع دولتی ملی و استانی تامین شده و مابقی مربوط به بخش خصوصی است.
از حیث تعداد طرح‌های کشاورزی که به مناسبت هفته دولت در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید، شهرستان اصفهان با 36 طرح و از لحاظ وسعت و حجم سرمایه‌گذاری، شهرستان فریدونشهر با 820 هکتار و 9/7 میلیارد تومان بیشترین پروژه‌ها را به خود اختصاص دادند.