kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵

اختصاص 140 میلیارد ریال اعتبار به نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد


یاسوج- خبرنگار کیهان:
مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص 140 میلیارد ریال اعتبار به نوسازی مدارس استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار برای ساخت، تعمیرات، تجهیزات، انشعابات، مطالبات پیمانکاران و طرح‌های در دست اجرا هزینه می‌شود.
جهان محرابی در آستانه بازگشایی مدارس، افزود: 64 باب مدرسه با 379 کلاس درس در چهار سال گذشته در این استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.
وی اضافه کرد: زیربنای این تعداد واحد آموزشی 72 هزار و182 مترمربع با اعتباری بالغ بر 564 میلیارد و 380 میلیون ریال است.
وی افزود: همچنین در این دولت سیستم گرمایشی 309 باب مدرسه در استان کهگیلویه و بویراحمد با یک هزار و 826 کلاس درس و اعتبار 187 میلیارد و 388 میلیون ریال استانداردسازی شدند. محرابی، با تأکید بر اینکه 90 طرح مدرسه‌سازی در مناطق مختلف استان در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: 39 طرح آموزشی خیرساز نیز در قالب 156 کلاس درس در استان کهگیلویه و بویراحمد در دست ساخت است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان در یاسوج از وجود 240 مدرسه فرسوده و غیرمقاوم در این استان خبر داد.
هادی زارع‌پور، گفت: از مجموع این 240 مدرسه یک هزار و 398 کلاس نیاز به بازسازی دارند. وی اضافه کرد: در این استان 8 هزار و 440 کلاس درس وجود دارد. قابل ذکر است از مجموع دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد 65 درصد در مدارس شهری و 35 درصد در مدارس روستایی تحصیل می‌کنند.
به گفته این مسئول خیران مدرسه‌ساز تاکنون یک هزار و 450 کلاس درس در مناطق مختلف استان به ویژه در مناطق محروم احداث و یا در ساخت آنها مشارکت داشته‌اند.