kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۸۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷

طرح مشترک و خطرناک محمود عباس و ترامپ برای غزه به روایت حماس و جهاد اسلامی

مقامات جهاد اسلامی و حماس از طرحی مشترک میان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و تشکیلات خودگردان خبر دادند که نابودی مقاومت فلسطین را دنبال می‌کند.


«احمد المدلل» از رهبران ارشد جهاد اسلامی اعلام کرد مقاومت فلسطین این روزها به نگرانی اصلی آمریکا و اسرائیل تبدیل شده و به همین دلیل با تشکیلات خودگردان برای مقابله با مقاومت و محاصره آن هماهنگ شده‌اند.
به گزارش فارس، المدلل در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «الرساله» افزود: توطئه‌هایی علیه مقاومت فلسطین و پایان دادن آن در منطقه انجام می‌شود. آنچه اسرائیل و آمریکا را نگران می‌کند، وجود ذخیره‌ تسلیحاتی راهبردی برای مقاومت در غزه است که محاسبات رژیم صهیونیستی را دچار اختلال کرده و منجر به ادامه انتفاضه قدس شده است، به همین دلیل تل ‌آویو و واشنگتن تلاش می‌کنند با تمام وسایل، آن را از بین ببرند.
یکی از مقامات حماس نیز از وجود یک نقشه امنیتی مشترک آمریکایی-فلسطینی پرده برداشت که دستگاه اطلاعات تشکیلات خودگردان با همکاری «سیا» (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) مستقیما بر آن نظارت می‌کند. این عضو حماس که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با روزنامه «عربی 21» گفت طرحی که سیا آن را پشتیبانی مالی می‌کند «پروژه مقاومت فلسطین» را هدف گرفته که در درجه اول حماس و رهبران آن و در درجه دوم تمام گروه‌های فلسطینی حامی مقاومت را در نظر دارند.
وی افزود: این طرح به دنبای ایجاد فضای آشوب و ناامیدی در داخل جامعه فلسطین به ویژه نوار غزه است و همزمان با آن تلاش می‌شود وجهه محمود عباس رئیس ‌تشکیلات خودگردان را بهتر کند و پیروزی‌هایی به وی نسبت دهد.