kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

لبیک گسترده مردم یمن به دعوت انصارالله برای حضور در جبهه‌های جنگ

هزاران نفر از مردم یمن پس از درخواست انصارالله برای کمک به جبهه‌‌های جنگ، در میادین شهر صنعا جمع شده و برای اعزام به جنگ اعلام آمادگی کردند. بسیاری از مردم هم که توانایی حضور در جنگ را نداشتند، هرچه داشتند برای کمک به رزمندگان تقدیم کردند.

 

«محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، جمعه گذشته خواسته بود تا پنجشنبه آینده (2 شهریور ماه)، روز بسیج نیروها در میدان‌های اعتصاب در طول انقلاب و اعزام کاروان‌های نظامی مختلف به جبهه‌های نبرد با سعودی‌ها و همپیمانان آنها باشد.
به گزارش فارس، پس از این درخواست، پایتخت یمن شاهد حضور هزاران یمنی از استان های مختلف بود که در پاسخ به این فراخوان انصارالله خود را به صنعا رساندند و علیه سیاست‌های آمریکا و عربستان در منطقه شعار سر دادند و برای اعزام به جبهه‌های نبرد با متجاوزان اعلام آمادگی کردند.
 این در حالی بود که جنگنده‌های ائتلاف سعودی در حال پرواز بر فراز پایتخت یمن بودند.
بر اساس این گزارش، کاروان‌ها و هیئت‌های مردمی زیادی از استان‌های مختلف خود را میدان‌های تحصن در طول انقلاب در صنعا رساندند تا با تجاوز سعودی - آمریکایی به یمن مقابله کنند. میدان «رسول اعظم» در جنوب «صنعا» نیز شاهد رسیدن کاروان‌های مردمی و قبیله‌ای برای حمایت از جبهه‌های نبرد با عربستان است. گفته می‌شود که یک کاروان بزرگ از پول و مواد غذایی نیز برای حمایت از جبهه‌های نبرد از استان های إب، شبوه، الضالع و ... وارد صنعا شدند.
شهادت 62 یمنی
از سوی دیگر ائتلاف سعودی در دو حمله به یمن ده‌ها نفر را به شهادت رساندند. جنگنده‌های سعودی روز چهارشنبه با حمله به یک خوابگاه در یکی از روستاهای استان صنعا 48 شهروند یمنی را به شهادت رساندند.
جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنین روز پنج‌شنبه یک محله مسکونی در منطقه «عطان» صنعا را هدف قرار دادند.
 بر اساس گزارش شبکه «المسیره» تاکنون 14 غیرنظامی در این حمله کشته و 22 تن دیگر زخمی شده‌اند. تعداد شهدا و مجروحان رو به افزایش است.  
منطقه عطان در جنوب غربی صنعا قرار دارد. المیادین اعلام کرد 6 کودک در بین کشته‌شدگان وجود دارد.