kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۱۳۲
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
همزمان با سالروز شهادت جوادالائمه صورت گرفت

تشییع و وداع با 31 شهید گمنام دفاع مقدس در 6 شهر کشور

پیکرهای مقدس 31 شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس دیروز در 6 شهر ایران اسلامی تشییع و به خاک سپرده شد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیروز و همزمان با شهادت جوادالائمه(ع) مردم شهیدپرور و قدرشناس بوشهر پیکرهای 7 شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس را تشییع و در بوستان شغاب بوشهر منطقه دوم نیروی دریایی سپاه به خاک سپردند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: 7 شهید والامقام در سال‌های 62 تا 65 در عملیات‌های بدر، خیبر، کربلای 4، والفجر 1 و والفجر 8 به فیض شهادت نایل گشتند.
دیروز مردم میانراهان شهرستان صحنه استان کرمانشاه نیز پیکرهای 4 شهید 17 و 22 ساله را به خاک سپردند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با فارس گفت: پیکر 3 تن از شهدای گمنامی که در میانراهان به خاک سپرده شد در عملیات بدر و دیگری در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیدند.
مرادعلی محمدی افزود: پیکر مطهر این شهدای گمنام در پادگان امام‌حسین(ع) خاکسپاری شدند. این گزارش حاکی است که دیروز در شهر نوبران ساوه با حضور پرشور مردم و مسئولان پیکر مطهر 2 شهید والامقام به خاک سپرده شدند.
قابل ذکر است این دو شهید در عملیات‌های بدر و کربلای 4 شربت شیرین شهادت را نوشیدند.
پیکرهای مطهر این دو شهید در پارک ملت شهر نوبران خاکسپاری شدند.
قابل ذکر است که دیروز پیکر پاک و مطهر جوان رشید شهید عبدالله عادل‌زاده یکی از مرزبانان خوزستانی بر دوش هزاران تن از مردم شهیدپرور شهرستان باغملک تشییع و در روستای واجل بخش صیدون شهرستان باغملک خاکسپاری شد.
زائران حرم رضوی همزمان با شب شهادت امام محمدتقی، جوادالائمه آیین وداع با پیکر مطهر 9 شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس را برگزار کردند.
گفتنی است پیکر مطهر این شهدا در سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) در شهرهای مزداوند از توابع شهرستان سرخس، شهرآباد از توابع شهرستان بردسکن، کندر از توابع شهرستان خلیل‌آباد و شاندیز تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.
همچنین مردم شهیدپرور و ولایی گناباد نیز با 3 تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در مسجد جامع بیدخت گناباد وداع و تجدید بیعت کردند.
تشییع پیکر مطهر 6 شهید گمنام
دوران دفاع مقدس در تهران
همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) پیکر مطهر 6 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در چهار نقطه از تهران تشییع و به خاک سپرده شد.
به گزارش تسنیم، دیروز مراسم تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام با حضور جمعی از فرماندهان و پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران، خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و عموم مردم تهران برگزار شد.
پیکر مطهر این شهید گمنام 20ساله که سال 67 در تک دشمن در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده بود، از چهار راه فاطمی به سمت خیابان فاطمی تشییع و در پادگان امام خمینی(ره) دژبان کل ارتش به خاک سپرده شد.
خاکسپاری 2 شهید گمنام در بوستان شقایق خانی آباد
همچنین پیکر مطهر دو شهید گمنام دیروز با حضور مردم شهید‌پرور در خانی‌آباد نو واقع درمنطقه 19 تهران تشییع و در بوستان شقایق
به خاک سپرده شد.
یکی از این دو شهید دوران دفاع مقدس با 19 سال سن، سال 63 در عملیات بدر و در منطقه عملیاتی شرق دجله و شهید دیگر دی ماه سال 65 در 17سالگی در عملیات کربلای 4 و در منطقه جزیره سهیل به شهادت رسیده‌اند.
تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در مجتمع ایزایران
پیکر مطهر یک شهید گمنام نیز دیروز با حضور عموم مردم تهران از مقابل مسجد کنی واقع در حسین آباد لویزان تشییع و در مجتمع ایز ایران
به خاک سپرده شد.
خاکسپاری ۲ شهید گمنام در شهرک آبشناسان
پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس نیز روی دستان مردم در شهرک شهید آبشناسان شهرستان رباط کریم تشییع و در بوستان آبشناسان
به خاک سپرده شد.