kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۰۵۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰

هنرمندان استان گلستان تسهیلات بانکی‌ می‌گیرند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از ارائه تسهیلات بانکی به هنرمندان خبر داد و گفت: میزان این تسهیلات بانکی برای هنرمندان از یک تا ۱۰ میلیون تومان شناور است.


 حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، افزود: تمامی هنرمندان که عنوان مهارتشان در سایت تعریف ‌شده می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
وی هدف از واگذاری این تسهیلات را حمایت از هنرمندان و ایجاد ‌اشتغال دانست و گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات باید شاغل یا زیرپوشش بیمه ‌اشتغال نباشند و از هیچ ارگانی تسهیلات ‌اشتغال دریافت نکرده باشند.
فضیلت گفت: نامه درخواست متقاضی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی، نامه تأییدیه مدیرکل و یا مدیر فرهنگ و ارشاد شهرستان، ارائه مدرک دانشگاهی مرتبط یا گواهی مهارت تأییدیه فرهنگ و ارشاد اسلامی، آخرین مدرک تحصیلی و اجاره‌نامه منزل مسکونی یا سند مالکیت محل سکونت برای تشکیل پرونده تسهیلات مشاغل خانگی موردنیاز است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین از پذیرش فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با حوزه کاری این دستگاه در قالب «طرح کارورزی» خبر داد.
فضیلت افزود: افراد تحصیل‌کرده می‌توانند در واحدهای پذیرنده مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مانند آموزشگاه‌های هنری و کانون‌های تبلیغاتی در قالب طرح کارورزی مشغول شوند.
وی درباره طرح کارورزی گفت: اداره کار و امور اجتماعی شرایطی فراهم آورده تا افراد تحصیل‌کرده با شرایط مشخص بتوانند 4 تا6  ماه با فعالیت در هریک از واحدهای مشخص‌شده، حقوق دریافت کنند.
فضیلت با تأکید بر این نکته که حقوق کارورزان از سوی اداره کار تأمین می‌شود، افزود: هدف از اجرای این طرح کسب مهارت و تجربه و ایجاد‌اشتغال برای جوانان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درباره شرایط کارورزی، گفت: حداکثر 25 سال برای مقطع کاردانی، 28سال برای کارشناسی، 33 سال برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته‌شده است.
وی یادآور شد: به حداکثر سن دانش‌آموختگان دانشگاهی جویای کار ذکوری که دوره خدمت نظام ‌وظیفه را گذرانده‌اند، 2سال اضافه می‌شود.