kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۰۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱

شخصیت‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب: فراکسیون امید به دنبال منافع فردی است

شخصیت‌ها و فعالین اصلاح‌طلب در ارزیابی خود از عملکرد فراکسیون امید ضمن انتقاد شدید از آن تاکید کردند: هر ضربه‌ای در سال‌های آینده بخوریم از فراکسیون امید در مجلس است، افرادی در لیست امید حضور پیدا کردند که دنبال منافع خود هستند.



به دنبال جلسات مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای نیاوردن بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو که جزو جریان اصلاحات محسوب می‌شود انتقادات به فراکسیون امید از سوی این جریان بالا گرفت.
منتقدان می‌گویند فراکسیون امید در مجلس چه ترکیبی دارد و چرا نمی‌تواند کاری انجام دهد که وزرای اصولگرا با رای بالایی عازم پاستور می‌شوند ولی فردی که خاستگاه مشخص اصلاح‌طلبی دارد با وجود ثبت نام 144 نماینده برای سخن گفتن در موافقت با وی نمی‌تواند رای بیاورد و حذف می‌شود؟!
با وسوسه امتیازاتی که گرفته بودند رای دادند!
در این رابطه سایت مدعی اصلاحات انتخاب نوشت: عملکرد فراکسیون امید موجب بروز انتقادات و گلایه‌های زیادی شده است. جدا از نحوه مدیریت فراکسیون، بسیاری از انتقادات «زد و بندها»ی احتمالی را نشانه گرفته است، معاملاتی که باعث شد بیطرفِ اصلاح‌طلب که رأی‌اش تضمین شده بود و 144 نفر، برای ادای نطق در موافقت با او ثبت نام کرده بودند رای نیاورد و برخی وزرایی که همواره مورد نقد فراکسیون بودند، آراء بی‌سابقه‌ای از آن خود کنند که در مجلس اصولگرای قبل موفق به کسب آن نشده بودند. عجیب آنکه وقتی لیست نمایندگانی که در موافقت این دست از وزرا صحبت کردند را برانداز می‌کنیم، به تعداد قابل توجهی از چهره‌های لیست امید برمی‌خوریم.
در ادامه گزارش انتخاب آمده است: جدا از آن، برخی از افراد به وسوسه امتیازاتی که پیش‌تر گرفته بودند و ممکن بود با تغییر وزیر هر آنچه بافته‌اند رشته شود و به باد فنا برود، مجدانه میان نمایندگان طیف‌های مختلف پرسه می‌زدند و لابی می‌کردند تا گزینه مدنظرشان سر جای خود باقی بماند.
اینها به دنبال
 منافع فردی هستند
فاضل میبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گو با انتخاب اظهار داشت: اگر در 4 سال آینده ضربه‌ای بخوریم، از مجلس می‌خوریم. من شخصا معتقدم لیستی که در این دوره برای مجلس ارائه کردند، لیست عقلانی نبود و بیشتر احساساتی بود.
وی خاطرنشان کرد: ما از پیروزی جریان اصلاحات در انتخابات مجلس خوشحالیم، اما متاسفانه افرادی برای حضور در لیست امید انتخاب شدند که اگر شاید سراغ برخی از اصولگرایان معتدل می‌رفتیم، بهتر بود. برخی از این آقایان، بیشتر از اینکه دنبال اصلاح‌طلبی باشند، دنبال منافع خود هستند.
فاضل میبدی تاکید کرد: ‌اشکالی به روحانی وارد نیست، ‌اشکال به لیستی است که برای مجلس انتخاب کردیم و همچنین افرادی که رویشان فکر نکردیم و در لیست قرارشان دادیم.
صادق زیباکلام از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب نیز نحوه عملکرد فراکسیون امید در جریان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی انتقاد کرد.
وی گفت: این 150 تا 110 نماینده‌ای که به عنوان فراکسیون امید و نزدیک به اصلاح‌طلبان در مجلس دهم جمع شده‌اند، ظرف این دو سال گذشته به هیچ وجه کارنامه خوبی بجا نگذاشتند، البته به جز چند نفر انگشت‌شمار.
وی اضافه کرد: عملکرد فراکسیون امید را از بسیار جهات می‌توان ناامید‌کننده خواند، از این مسئله نمی‌توان غافل شد که در این مجلس با حضور پرشمار اصلاح‌طلبان که نماینده ملت هستند، وزیر اصلاح‌طلب رای نیاورد و در مقابل وزرای اصولگرا رای بیاورند.