kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۲۰۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
ولایتی:

کشورهای منطقه باید روابطی بر مبنای حُسن همجواری داشته باشند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: کشور‌های منطقه با یکدیگر باید روابطی بر مبنای حُسن همجواری داشته باشند.



علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار و گفت‌وگو با عبدالحسین موسوی دبیر کل حزب فضیلت عراق در جمع خبرنگاران درباره این جلسه گفت: حزب فضیلت عراق سابقه درخشانی در مبارزه با تروریست‌ها دارد و مواضع روشنی تاکنون گرفته است.
ولایتی رابطه بین حزب فضیلت عراق و جمهوری اسلامی ایران را مانند سایر گروه‌های عراق خواند و گفت: در گفت‌وگوهایی که داشتیم به مراتب حمایت ایران از مبارزان عراقی تأکید شد.
وی در پاسخ  درباره روابط عراق و عربستان گفت: این موضوع اهمیت دارد که کشورهای منطقه با یکدیگر باید روابطی بر مبنای حُسن همجواری داشته باشند و اگر کشوری از اصول حُسن همجواری تخطی کرده و بخواهد برگردد ایران از آن استقبال می‌کند.
ولایتی تصریح کرد: ایران به دنبال این است که در منطقه بین کشورها صلح باشد و اجازه نمی‌دهیم که بیگانگان در منطقه رخنه کنند و مردم منطقه خودشان سرنوشت منطقه را رقم می‌زنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در ادامه دبیر کل حزب فضیلت نیز گفت: مراتب سپاس خود از ایران را در حضور آقای ولایتی اعلام کردم و به خاطر حمایت‌هایی که ایران در مقابل تروریست از ما داشت تشکر می‌کنم.