kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

هند تمام پناهجویان مسلمان میانماری را اخراج می‌کند!

یک مقام ارشد دولتی در هند اعلام کرد، این کشور قصد دارد همه 40هزار مسلمان روهینگیایی را که به این کشور پناهنده شده‌اند اخراج کند.



یک مقام ارشد در دولت هند روز دوشنبه اعلام کرده «همه 40 هزار مسلمان روهینگیایی که در این کشور زندگی می‌کنند، مهاجران غیرقانونی به شمار   می‌روند و این کشور قصد دارد همه آنها، حتی آنهایی را که در آژانس پناهجویان سازمان ملل ثبت نام کرده‌اند، از هند اخراج کند.»
رویترز با اعلام این خبر نوشته «کایرن ریجیجو» معاون وزیر کشور هند هفته گذشته در پارلمان گفت دولت مرکزی به مقامات ایالتی دستور داده است همه مهاجران غیرقانونی از جمله روهینگیاها را شناسایی و از این کشور اخراج کنند. روهینگیاها در کشور میانمار که اکثریت آن را بودایی‌ها تشکیل می‌دهند با آزار و اذیت روبرو هستند. این در حالی است که کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل برای حدود 16 هزار و 500 روهینگیایی ساکن هند اوراق هویت صادر کرده است که بنا به اعلام این سازمان به آنها کمک می‌کند از آزار و اذیت، بازداشت‌های  بی‌دلیل و اخراج از کشور در امان بمانند. اما «ریجیجو» که از افراد بسیار مطرح در دولت ملی‌گرای «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به شمار می‌رود در مصاحبه‌ای گفت این اقدام کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل بی‌مورد است. روهینگیاها در هند در معرض اظهارنظرهای خصمانه‌ای قرار دارند. اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار که لقب تحت آزارترین اقلیت را در جهان دارد سالیان سال است از حقوق اساسی از قبیل حق شهروندی، آزادی در تردد و سایر حقوق اولیه خود در این کشور محروم هستند.