kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
رئیس‌قوه قضائیه:

رفتار آمریکا پس از برجام نشان داد که دولت این کشور زبان منطق و عقلانیت را نمی‌فهمد



رئیس ‌قوه قضاییه گفت: رفتار آمریکا پس از برجام و اعمال تحریم‌های جدید نشان داد که دولت این کشور زبان منطق و عقلانیت را نمی‌فهمد و صرفاً زبان قدرت و اقتدار را می‌شناسد.
به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تسلیت شهادت مظلومانه پاسدار مدافع حرم شهید محسن حججی گفت: محسن حججی نمونه جوان تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی است و شهادت او نحوه حیات جوانان انقلاب را به خوبی ترسیم کرد.
رئیس‌قوه قضاییه با بیان اینک جنایت هولناکی که تروریست‌های داعشی مرتکب شدند در تاریخ ثبت خواهد شد، افزود: انسان با تأمل در نحوه نگاه و حرکت این جوان 25 ساله پس از به اسارت درآمدن توسط داعش، چیزی جز عظمت روحی این جوان نمی‌بیند.
وی ادامه داد: این شهادت‌‌ها نشانه مهمی برای حکومت‌های سلطه است تا بدانند که جوانان این مرز و بوم این چنین پای ارزش‌های اسلام و انقلاب ایستاده‌اند و ما مطمئنیم که با این مقاومت جانانه، داعش به زودی نابود خواهد شد و حامیانشان نیز که آشکارا از آنها پشتیبانی می‌کنند شکست خواهند خورد.
رئیس‌دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با ‌اشاره به شهادت مظلومانه جمعی از مردم شیعه افغانستان ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت افغانستان که هدف حمله داعش و طالبان قرار گرفته اند، اظهار داشت: تروریست‌های تکفیری گویی می‌خواهند شکست‌های مفتضحانه خود در عراق و سوریه را جبران کنند که امیدواریم همه مسلمانان نسبت به این جنایت‌ها حساسیت نشان دهند زیرا کشتار افراد بی‌گناه خصوصاً کودکان و زنان با هیچ معیار انسانی و حقوقی سازگار نیست.
آملی لاریجانی تأکید کرد: سازمان‌های حقوق بشری که همواره به بهانه‌های واهی، کشورهای مستقل را هدف انتقادات خود قرار می‌دهند در این موارد ساکتند. ما امیدی به این سازمان‌ها و نهادها نداریم اما از وجدان‌های بیدار و ملت‌های آگاه انتظار می‌رود که در برابر این جنایات ساکت ننشینند.
وی در ادامه با بزرگداشت روز مقاومت و پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه با بیان اینکه امروز اقتدار حزب‌الله لبنان هدف کشورهای سلطه خصوصاً آمریکا است، افزود: به سبب همین اقتدار است که هر روز به هر بهانه‌ای سراغ حزب‌الله لبنان می‌روند و ایران را هم به بهانه حمایت از آن تحت فشار قرار می‌دهند؛ درحالی که حزب‌الله بخشی از ملت لبنان است و گروهی که از ملت و سرزمین خود دفاع می‌کند را نمی‌توان تروریست خواند. البته واضح است که کشورهای سلطه به دنبال چه هدفی هستند.
رئیس‌قوه قضاییه گفت: کار حزب‌الله، تثبیت مقاومت در منطقه بوده و در این امر موفق بوده است. این تأثیر امواج انقلاب اسلامی است که یک گروه به ظاهر کوچک در جنوب لبنان سال‌ها در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی ایستاده است. در یمن نیز همین امواج مقاومت موجب شده است که ملتی بی‌پناه چند سال با کمبود آذوقه، دارو و مایحتاج ضروری خود بتواند در برابر دشمن مقاومت کند. در یمن فقط جنایتکاران سعودی حضور ندارند بلکه پشت این ماجرا کشورهای سلطه هستند که هم سلاح خود را می‌فروشند و جیب مردم عربستان را خالی می‌کنند و هم در مقابل جریان مقاومت ایستاده‌اند.
دولت آمریکا زبان منطق
 و عقلانیت را نمی‌فهمد
آیت‌الله آملی لاریجانی تصویب طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا توسط مجلس شورای اسلامی را قابل تقدیر خواند و با بیان اینکه این اقدام هم یک کار واقعی و هم یک کار نمادین است، گفت: از جمله اقدامات واقعی در این طرح که در صورت تأیید شورای محترم نگهبان باید اجرایی شود، اقدام قوه قضاییه برای تخصیص شعبی از محاکم جهت رسیدگی به دعاوی ناشی از تحریم‌ها و اقدامات ماجراجویانه آمریکاست.
وی در تشریح وجه نمادین این مصوبه مجلس نیز گفت: این مصوبه نشان می‌دهد که نهادها، قوا و مسئولان جمهوری اسلامی در برابر سیاست‌های خصمانه آمریکا همگی یکصدا ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند که دولت آمریکا هر قدمی که خواست بردارد و البته گام بعدی نیز اقدام شورای نظارت بر اجرای برجام است.
رئیس‌قوه قضاییه با بیان اینکه رفتار آمریکا پس از برجام و اعمال تحریم‌های جدید نشان داد که دولت این کشور زبان منطق و عقلانیت را نمی‌فهمد و صرفاً زبان قدرت و اقتدار را می‌شناسد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی نیز برای تقابل با این سیاست‌های خصمانه باید همه احتمالات را پیش‌بینی کند و همه نهادها باید همّشان این باشد که به اقتدار کشور کمک کنند و آمریکایی‌ها این اقتدار جمهوری اسلامی را بفهمند. آملی لاریجانی افزود: این اقتدار با مقاومت مردم بصیر ما و ایستادگی مردم منطقه پاسخ روشنی به آمریکا خواهد داد، البته آمریکا هم فهمیده که استفاده از زبان زور فایده‌ای ندارد و ملت‌ها از شرق و غرب آسیا گرفته تا آمریکای لاتین، بیدار شده‌اند و در برابر استعمار و سلطه‌گری می‌ایستند.