kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳

تشییع پیکر مطهر 2 شهید مدافع حرم در تهران

مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم «مرتضی حسین‌پور» و «محمد تاج‌بخش» در تهران برگزار شد.


به گزارش تسنیم، مراسم تشییع پیکر مطهر شهیدان «مرتضی حسین‌پور» و «محمد تاج‌بخش» صبح دیروز با حضور حجت‌الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران، سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس، جمعی از خانواده معظم شهدا، همرزمان این دو شهید، جانبازان، ایثارگران و عموم مردم در  شهرک شهید الماسی تهران برگزار شد. پیکر مطهر این دو شهید پس از تشییع در تهران برای انجام مراسم وداع و خاکسپاری به زادگاهشان شهرستان‌های لنگرود و گتوند منتقل شد.
سرهنگ پاسدار مرتضی حسین‌پور شلمانی از مدافعان گیلانی حرم حضرت زینب‌(س) روز دوشنبه 16 مرداد ماه هنگام عملیات مستشاری در سوریه به درجه رفیع شهادت رسید. از این شهید مدافع حرم یک فرزند به یادگار مانده و فرزند دیگر این شهید چند ماه آینده به دنیا خواهد آمد. همچنین  پاسدار شهید محمد تاج‌بخش اهل شهرستان گتوند استان خوزستان بود که طی عملیاتی مستشاری در سوریه به شهادت رسید.
مراسم اربعین شهید «ملک محمدی»
 برگزار می‌شود
مراسم چهلمین روز شهادت جهادگر شهید مدافع حرم «محمد جلال ملک‌محمدی» امروز  از ساعت 18 الی 20  با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی و حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، جهادگران، جانبازان، ایثارگران و عموم مردم تهران در مسجد انصارالحسین(ع) واقع در بزرگراه ارتش، فاز یک شهرک شهید محلاتی برگزار می‌شود.
شهید محمدجلال ملک‌محمدی در جریان آزادسازی موصل مجروح شده و به خاطر آسیب‌های فراوان مجروحیت مدتی در بیمارستان بستری بود که نهایتا در 13 تیرماه امسال به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست.