kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۷۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر

تا پایان امسال اورژانس اجتماعی در تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای برنامه ششم توسعه سازمان بهزیستی مکلف شده است در سال نخست برنامه اورژانس اجتماعی را در تمامی شهرهای بالای 50 هزار نفر راه‌اندازی کند که از ابتدای سال 96 تاکنون مرکز فوریت‌های اجتماعی در 45 شهر بالای 50 هزار نفرکشور راه‌اندازی شده است.
مسعودی فرید افزود: دولت برای اجرای این طرح در سال 96 یکصد میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است که در صورت تامین آن راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در یکصدوینجاه شهر بالای 50 هزار نفر پیش از پایان سال آغاز بکار خواهند کرد.
 وی با ‌اشاره به اینکه مرکز فوریت‌های اجتماعی پیش‌بینی شده در شهرهای بالای 50 هزار نفر از نوع سطح 3 است خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در این مراکز هزار و 200 نفر از نیروهای روانشناس و مددکار اجتماعی مشغول بکار شوند.
تا پایان سال 95، در یکصدونودوهفت شهر کشور مرکز فوریت‌های اجتماعی راه‌اندازی شده و متناسب با سطوح فعالیتی متفاوت، افزون بر 2 هزار روانشناس، مددکار اجتماعی و مشاور حقوقی در این مراکز مشغول به کار شده‌اند. معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مداخله در بحران‌های فردی خانوادگی و اجتماعی را از مهم‌ترین وظایف مرکز فوریت‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: اورژانس‌های اجتماعی مهم‌ترین شبکه سلامت اجتماعی کشور به شمار می‌روند و با توسعه کمی و کیفی آن در برنامه ششم توسعه گام‌های مهمی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی برداشته می‌شود.