kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳

خواندنی از ورزش ایران


* افشین داوری سرپرست جدید فدراسیون بوکس اگرچه روی پیشبرد برنامه‌ها و ایجاد همدلی در بوکس تاکید دارد اما شرکت خود در انتخابات پیش روی این فدراسیون را تکذیب نمی‌کند.
* مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جوانان جهان که از پنجشنبه گذشته با حضور ٢٧٥ ورزشکار از ٤١ کشور جهان در نوتویل سوئیس آغاز شده بود، شامگاه یکشنبه به پایان رسید. کاروان دوومیدانی ایران که با ٢٤ ورزشکار (٢٠ ورزشکار در بخش معلولان و ٤ ورزشکار در بخش نابینایان و کم بینایان) در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، در مجموع موفق به کسب ٢٢ مدال شد. ورزشکاران کشورمان در ماده‌ها و کلاس‌های مختلف مسابقات پارادوومیدانی جوانان جهان موفق به کسب ١٢ مدال طلا، ٥ نقره و ٥ برنز شدند و اینگونه به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.
*تیم ملی واترپلو جوانان ایران در سومین دیدار خود  از سری رقابت های جهانی واترپلو که به میزبانی کشور صربستان برگزار میشود به مصاف کشور پورتوریکو رفت و توانست با نتیجه ۸ بر ۷ در مقابل این تیم به پیروزی دست یابد.واترپلوئیست‌های جوان ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی این مسابقات برابر آمریکا به آب می‌زنند.تیم واترپلو جوانان ایران پیش از این دو دیدار گذشته خود را در مقابل کشورهای روسیه و یونان به ترتیب با نتایج ۱۹ بر ۲ و ۱۸بر ۲ واگذار کرده است.الکساندر چیریچ به عنوان سرمربی و وحید رضایی در سمت مربی کادر فنی تیم ملی جوانان ایران را در این مسابقات تشکیل می‌دهند.
*پریسا براتچی تنها نماینده ایران در رقابت‌های مرحله چهارم جام جهانی آلمان به دلیل سقوط از پله مصدوم شد. او پس از از دست دادن رقابت‌های تیروکمان آلمان، گفت: امیدوارم شرایط آسیب‌دیدگی‌ام به حدی نباشد که مسابقات رم ایتالیا را از دست بدهم. براتچی افزود: روز گذشته بعد از پایان تمریناتم در زنجان و بازگشت به خانه متاسفانه از پله منزل‌مان سقوط کردم و به دلیل پیچ خوردگی پایم، مچ دستم آسیب دید که بعد از انجام MRI پزشکان احتمال در رفتگی مچ دستم را به من گفتند و اعلام کردند تا 15 روز باید آتل ببندم تا مشکلی پیش نیاید.
*سعید برخورداری دروازه بان تیم ملی هندبال به تیم باشگاهی سپاهان پیوست. دروازه بان تیم ملی هندبال برای فصل جدید لیگ برتر هندبال با تیم سپاهان قرارداد بست. او فصل قبل به دلیل گذراندن خدمت سربازی در تیم نیروی زمینی بازی می‌کرد که در پایان خدمت سربازی بار دیگر به تیم سپاهان بازگشت.