kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
اهدای پرچم‌های مقدس حسینی و رضوی به یک جشنواره

«مسیر عشق» بایکوت رسانه‌ای غرب علیه راهپیمایی اربعین را می‌شکند(اخبار ادبی و هنری)

جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» در واکنش به بایکوت رسانه‌ای راهپیمایی عظیم اربعین و حمایت از تولید فیلم‌هایی درباره قیام اباعبدالله‌(ع) برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار کیهان، نشست خبری جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» درحالی روز گذشته برگزار شد که در این نشست، پرچم آستان‌های مقدس حسینی و رضوی به این جشنواره اهدا شد. میرعلایی دبیر این جشنواره از راه‌های رسیدن به سینمای حسینی گفت و  گنابادی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی هم تأکید کرد که با تولید آثار هنری درباره ائمه(ع) قدرت فتح قلوب جهانیان را خواهیم داشت.در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد اظهار داشت: در مقابل کسانی که فجیع‌ترین جنایات بشری را طی سال‌های اخیر انجام داده‌اند، با راهپیمایی 20 میلیونی اربعین حسینی، موازنه را تغییر دادیم و امنیت را زائران به عراق و به ویژه کربلا برگرداندند. تمام عناصر و اجزای اربعین حسینی، هر کدام به تنهایی پروژه بزرگ و عظیم هنری هستند. اگر هنر به درستی در این زمینه به کار گرفته شود، قدرت فتح قلوب مردم جهان را خواهیم داشت.
سید احمد میرعلایی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» نیز گفت: وقتی اخبار رسانه‌های جهانی را درباره راهپیمایی اربعین حسینی رصد می‌کنیم می‌بینیم که این حرکت عظیم در رسانه‌های جهان حبس خبری شده است. در حالی که رسانه‌های بین‌المللی اخبار مربوط به مراسم‌های انحرافی را پوشش می‌دهند و تلاش می‌کنند تا اذهان عمومی را گمراه کنند. این اتفاق یکی از دلایلی بود که تصمیم گرفتیم جشنواره «مسیر عشق» را در سطح بین‌المللی برگزار کنیم.
این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» فرصتی را برای همه دلسوختگان حسینی و رضوی و فعالان هنری پدید آورده است تا در مسیر تعهد و اخلاق‌مداری، با تولید و ارسال آثار ارزشمند خود در این زمینه، بر غنای هرچه بیشتر این آیین حسنه و ماندگار بیفزایند.
دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» با اشاره به اینکه رسیدن به سینمای حسینی یکی از اهداف جشنواره است؛ عنوان کرد: برای رسیدن به این مهم باید برنامه‌ریزی طولانی‌مدت داشته باشیم و از همه هنرمندان و سینماگران کشور، می‌خواهیم در این راه ما را یاری کنند. از بزرگان این عرصه می‌خواهیم تا در این راستا به ما آموزش دهند تا بهتر سینمای دینی و حسینی را بشناسیم.
وی اظهار داشت: موضوع سینمای حسینی، موضوع مورد درخواست جهان امروز است و تلاش داریم تا فیلم‌هایی با استانداردهای لازم را در این جشنواره داشته باشیم و داوران نیز در این زمینه ما را یاری خواهند کرد.
سعید الهی، قائم‌مقام دبیر و رئیس ستاد برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» نیز گفت: این رویداد فرهنگی و سینمایی در بخش‌های مختلف فیلم‌های سینمایی، داستانی بلند و کوتاه، مستند بلند و کوتاه، نماهنگ، پویانمایی، مجموعه‌های تلویزیونی، فیلم‌نامه، عکس حرفه‌ای و مردمی  (با تلفن‌های همراه و دوربین‌های خانگی) برگزار می‌شود.یزدان عشیری، مدیر روابط عمومی این جشنواره هم گفت: جشنواره مسیر عشق، قابل مقایسه با سایر رویدادهای فرهنگی نیست، چون این جشنواره درباره اتفاقی است که عشق و همذات‌پنداری همه ماست؛ درباره راهپیمایی اربعین که بزرگ‌ترین گردهمایی بشری در جهان محسوب می‌شود.