kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

حوادث کوتاه از کشور


    قاچاق سوخت
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی «ایرانشهر» از کشف 44‌هزار لیتر گازوئیل قاچاق از دو دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «دوستعلی جلیلیان» گفت: مأموران حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به دو دستگاه کامیون کشنده مشکوک و جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند که در بازرسی از آن 44 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت گاز کشف شد.
وی با بیان اینکه سوخت کشف شده فاقد هرگونه مجوز قانونی بود، تصریح کرد: در این رابطه دو قاچاقچی دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
سقوط مرگبار
ساری- خبرنگار کیهان: سقوط خودرو ال90 در جاده مرزن‌آباد چالوس یک کشته و دو مصدوم برجای گذاشت.
زکریا اشکپور سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران گفت: در پی سقوط یک دستگاه خودرو ال90 به پایین جاده مرزن‌آباد، جنب کارخانه شن و ماسه یک مرد 35 ساله در دم جان باخت و یک خانم 34 ساله و یک دختر بچه 15 ماهه نیز در این حادثه مصدوم شدند.
قتل در نزاع خانوادگی
رشت- ایسنا: فرمانده انتظامی رضوانشهر از وقوع یک فقره قتل در پی نزاع خانوادگی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ مجید حسینی اظهار کرد: در پی اجرای دستور قضایی مبنی بر رفع ممانعت از حصارکشی یک زمین در بیک‌زاده محل شهرستان رضوانشهر، گروهی از کارکنان انتظامی به محل اعزام شدند.
وی افزود: در این بین شخصی 45 ساله از خانواده محکوم علیه از شالیزارهای اطراف با سلاح شکاری اقدام به تیراندازی به طرف اقوام و بستگان خود کرده است.
این مقام انتظامی انتقام‌گیری از بستگان در دعوای ارث و میراث را انگیزه متهم عنوان کرد و گفت: در این حادثه 5 نفر مجروح شدند، یکی از مجروحان که مردی 42 ساله بود براثر شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد.
فرار قاچاقچیان
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف 547 کیلوگرم مواد افیونی توسط مأموران پلیس راه در آزاد راه تهران - قم خبر داد.
سرتیپ «محسن خانچرلی» گفت: مأموران در آزاد راه «تهران-قم» به دو دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و به آنها دستور ایست دادند که متهمان بدون توجه به ایست پلیس اقدام به فرار کردند.
وی افزود: متهمان پس از مدتی تعقیب و گریز با استفاده از شرایط محیطی خودروها را رها کرده و از محل متواری شدند.
این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: مأموران در بازرسی از خودروهای توقیفی 488 کیلوگرم حشیش و 59 کیلوگرم تریاک کشف کردند.
کشف اشیاء تاریخی
سرویس شهرستانها: معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان از کشف اشیاء قیمتی و تاریخی با قدمت 2800 سال در گنبدکاووس خبر داد.
سرهنگ «عسکر ساوری» گفت: مأموران پلیس آگاهی در بازرسی از یک منزل مسکونی 6 قطعه اشیاء قدیمی و تاریخی با قدمت 2800 سال کشف کردند.
وی افزود: این اشیاء شامل دو خنجر، یک مجسمه پیکر انسان و سه حلقه از جنس مفرغ کشف شد.
مرگ در آتش قهوه‌خانه
اهواز- فارس: در پی آتش‌سوزی در یک قهوه‌خانه واقع در منطقه کمپلو در اهواز، یک نفر جان باخت و سه نفر مصدوم شدند.
این قهوه‌خانه که در یک منزل مسکونی قرار داشت، هنگام آتش گرفتن آن، خانه نیز دچار حریق شد و تعدادی از اهالی خانه نیز در منزل حبس شدند.
در این حادثه چهار نفر آسیب دیدند که از میان آنها متأسفانه یک نفر جان باخته و سایر آسیب‌دیدگان به بیمارستان منتقل شدند.
شناسایی انبار پیاز قاچاق
کرمان- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت از شناسایی و کشف محموله 7 تن و 620 کیلوگرمی پیاز خارجی در این شهرستان خبر داد.
ماشاءالله ملائی افزود: مأموران محل دپوی یکی از محموله‌های قاچاق پیاز را در یکی از میادین تره‌بار شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه خودرو حاوی بار پیاز قاچاق را توقیف کردند که در بازرسی تخصصی مقدار 7 تن و 620 کیلوگرم پیاز خارجی را کشف کردند.
ملائی با اشاره به ارزش 350 میلیون ریالی این محموله قاچاق بیان داشت: در این رابطه دو قاچاقچی دستگیر شدند.
دستگیری قاتل فراری
ملارد- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان ملارد از دستگیری قاتل فراری در این شهرستان با تلاش پلیس خبر داد.
برز همتی بیان داشت: مأموران پلیس آگاهی ملارد با تشکیل تیم عملیاتی و چند شبانه‌روز کار اطلاعاتی و تحقیقات فنی در رابطه با موضوع، موفق به شناسایی مخفیگاه فرد مظنون به قتل شده و به محل موردنظر اعزام شدند.
این مقام انتظامی افزود: فرد متهم با دیدن مأموران اقدام به فرار کرد که با عکس‌العمل سریع پلیس دستگیر شد.
فروش نمک به جای شکر
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری 2 متهم که نمک را به جای شکر به ارزش 20 میلیارد ریال فروخته بودند، خبر داد.
سرتیپ علیرضا مظاهری گفت: محموله تحت عنوان شکر به کارخانه قند شیروان واصل که پس از آزمایشات مشخص شد که محموله نمک بوده و احتمال اینکه از این نوع محموله به کارخانه‌های دیگر ارسال شود، هست از این رو با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی خودرو در شهرستان خوی شدیم.در این عملیات 2 متهم دستگیر و یک دستگاه خودروی تریلی توقیف شد.
دستگیری دندانپزشک قلابی
تبریز- تسنیم: فرمانده انتظامی شهرستان تبریز گفت: یک نفر از اتباع خارجی با عنوان جعلی دندانپزشکی توسط مأموران کلانتری 12 عباسی در تبریز دستگیر شد.
سرهنگ فرهنگ نوروزی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که متهم دستگیر شده، تبعه خارجی بوده و با مدرک جعلی و استفاده از تجهیزات تقلبی اقدام به فعالیت در حوزه دندانپزشکی می‌کرد.
فرو ریختن ساختمان
اهواز- ایسنا: معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از ریزش یک واحد مسکونی در منطقه کیانپارس این شهر که براثر گودبرداری غیراصولی، ایجاد شده خبر داد.
محمود روزبهانی، افزود: تاکنون پیکر یک تن متوفی این حادثه از زیر آوار خارج شده اما پیش‌بینی می‌شود افراد دیگری نیز زیر آوار باقی‌مانده باشند.
نشت گاز
البرز- فارس: فرماندار شهرستان نظرآباد گفت: 3 نفر از کارگران یکی از تصفیه‌خانه‌های این شهرستان براثر گازگرفتگی جان باختند.
حجت‌الله صادقی، افزود: این حادثه در تصفیه‌خانه شهرک صنعتی نظرآباد که شهرکی دولتی است رخ داده، و هویت کارگران متوفی و علت اصلی حادثه هنوز اعلام نشده و همچنان در دست بررسی است.