kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

اختصاص 10 هزار میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: مبلغ 10 هزار میلیارد ریال اعتبار امسال برای ایجاد اشتغال مددجویان کشور اختصاص یافت.

 شهرکرد- خبرنگار کیهان:

پرویز فتاح افزود: در ابتدای سال جاری با همکاری دولت و مجلس پرداخت مستمری افراد تحت پوشش این نهاد سه برابر افزایش یافت که با وجود کمبود منابع مالی، کار بی‌نظیری انجام شده است.
وی اضافه کرد: در سال جاری با همکاری دولت و مجلس میزان بودجه در نظر گرفته شده برای کمیته امداد، 21 هزار میلیارد ریال است که با وجود دو برابر شدن سهمیه کشور، قطعاً سهمیه چهارمحال و بختیاری دو برابر می‌شود.
فتاح ادامه داد: سهم کمیته امداد برای ایجاد اشتغال در کشور طی سال گذشته از محل منابع کمیته امداد 3 هزار میلیارد ریال بوده که امسال این سهمیه 10 هزار میلیارد ریال شده و دلیل افزایش این میزان سهمیه، ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه ولایت در کشور بوده است.
وی با اشاره به اینکه برای پرداخت وام‌های ضروری به افراد نیازمند، سقف وام برداشته شده است، گفت: کارمزد وام‌ها در ابتدا سه درصد بود که مقرر شده است این میزان به دو درصد کاهش یابد.
فتاح همچنین اعلام کرد: در اجرای طرح محسنین 520 هزار نفر متقاضی سرپرستی کودکان محروم و یتیم را به عهده گرفته‌اند که از این تعداد 8 هزار نفر حامی این کودکان در استان چهارمحال و بختیاری هستند.
وی از صدور مجوز بانک مرکزی برای ایجاد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خبر داد و اظهار داشت: با ایجاد یک شعبه از این بانک در هر استان هم از هزینه‌های اضافی جلوگیری و هم خدمات از طریق الکترونیکی به مددجویان بهتر ارائه می‌شود.