kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۶۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد

دستگیری ۱۱۳ سارق پایتخت با انهدام ۲۸ باند سرقت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طی دو روز با تلاش مأموران پلیس ۲۸ باند سرقت متلاشی و ۱۱۳ سارق نیز دستگیر شدند.


به گزارش فارس، سردار حسین ساجدی‌نیا دیروز در حاشیه اجرای سومین طرح برخورد با سارقین و زورگیران در تهران اظهار داشت: طی 48 ساعت گذشته مأموران پلیس آگاهی تهران با توجه به رصد یک ماهه گذشته موفق به دستگیری 28 باند شامل 113 نفر در خصوص سرقت، زورگیری، سرقت به عنف، سرقت منزل، سرقت خودرو، کلاهبرداری، موبایل‌قاپی و... شده‌اند.
ساجدی‌نیا افزود: نزدیک به 30 درصد فعالیت‌های این باندهای سارق در خارج از تهران بوده و یکی از این باندها متشکل از چهار نفر که سرقت منزل را انجام می‌داد، عمده فعالیتش در چند استان مرکزی و غربی کشور بوده است.
وی با تأکید بر اینکه طرح برخورد با سارقان و زورگیران تا پایان سال ادامه خواهد داشت، گفت: تعدادی دیگر از باندها شناسایی شده‌اند که در آینده نزدیک جدا از مأموریت معمول مأموران پلیس آگاهی، آنها نیز متلاشی خواهند شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سؤالی مبنی بر تخمین ارزش مالی اموال کشف‌ شده، اظهار داشت: ارزش این اموال هنوز تخمین زده نشده؛ اما در بین کشفیات فرش‌های دستباف، طلاجات و... به چشم می‌خورد.
سردار ساجدی‌نیا در خصوص رده سنی دستگیرشدگان گفت: متأسفانه سارقان دستگیرشده در رده سنی 18 تا 35 سال بوده و بیش از 60 درصد آنها سابقه‌دار هستند.
وی با بیان اینکه سرقت خرد مثل سال‌های گذشته نسبت به سایر سرقت‌ها پیشی دارد، افزود: سرقت منزل و مغازه نسبت به سایر سرقت‌ها ازجمله سرقت‌های مهم کاهش داشته است.
فرمانده پلیس پایتخت سیر دستگیری سارقان را صعودی دانست و گفت: مأموران پلیس آگاهی به طور مداوم در تلاشند و سارقان را دستگیر می‌کنند، اما اعلام نمی‌شود و فقط در طرح‌ها است که موارد را اعلام می‌کنیم.
ساجدی‌نیا با اشاره به کاهش چهار درصدی سرقت منزل و سرقت مغازه در سه ماهه اول امسال، گفت: در حوزه قتل، خودکشی، تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه خوشبختانه با کاهش مواجه بوده‌ایم؛ همچنین سرقت مسلحانه‌هایی را که داشته‌ایم یا ناموفق بوده یا اینکه سارقان دستگیر شده‌اند.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نگهداری طلا و ارز در منزل، با اعلام اینکه سرقت منزل به ‌مراتب سخت‌تر از خودرو است، بیان داشت: به بانک‌ها پیشنهاد داریم که گرایش بیشتری برای توسعه صندوق امانت خود داشته باشند و همچنین از مردم تقاضا داریم که مسکوکات، طلا، ارز و... را حتماً در صندوق امانات بانک‌ها نگهداری کنند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سؤالی در خصوص استفاده سارقان از طلایاب گفت: شاید یکی دو مورد در سال گذشته در این مورد داشتیم؛ باید بگویم سارقان بیشتر تمایل به سرقت‌های سبک دارند.
ساجدی‌نیا درباره بازدارندگی مجازات‌ سارقان تصریح کرد: نقش مجازات اعمال شده قطعاً می‌تواند بازدارنده باشد و در جرائم به‌خصوص جرائم خشن تأثیر خود را بگذارد.
وی در خصوص آخرین پیگیری‌های پلیس در مورد نوزاد 8 ماهه ربوده شده گفت: تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.