kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۳۱۸
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

واشنگتن پست: ‌هاوایی خود را برای حملات موشکی کره‌شمالی آماده می‌کند

روزنامه آمریکایی هشدار داده که ساکنان جزیره آمریکایی هاوایی در حال آماده‌سازی خود برای مواجهه با حمله احتمالی موشکی کره‌شمالی است.


واشنگتن پست روز گذشته در گزارشی حمله «احتمالی» کره شمالی به جزیره «هاوایی» را «جدی» دانست و از «اقدامات» آمریکایی‌ها به منظور مقابله با این حمله پرده برداشت. به نوشته این روزنامه اقدامات واشنگتن شامل برخی برنامه‌های آموزشی هم می‌شود. از جمله تمرین‌هایی که در این آموزش‌ها به آن تاکید شده، تاکتیک‌های تخلیه مدارس و اماکن عمومی در «شرایط اضطراری» است. بخش دیگری از برنامه آمادگی تجهیز سراسری شهر به آژیرهای خطری است که تنها در صورت حمله به صدا درخواهند آمد.
این تمهیدات توسط «برنامه‌های آژانس مدیریت بحران» در هاوایی اتخاذ شده است. این نهاد اغلب برای مقابله با توفان‌های سهمگین، سونامی و بیماری‌های ویروسی ناشی از حشرات طراحی شده‌اند و این نخستین بار است که این آژانس بخشی از تلاش‌هایش را برای مقابله با یک حمله موشکی احتمالی از سوی کره شمالی متمرکز می‌کند.«ورن میاگی» رئیس آژانس مدیریت بحران ایالت هاوایی هم با صدور بیانیه‌ای در این باره گفته این برنامه قصد ایجاد نگرانی در مردم را ندارد بلکه به منظور آمادگی لازم برای مقابله با بحران در صورت حمله موشکی از سوی کره شمالی است و شامل تمرینات تخلیه و آشنایی با اعلامیه‌های اضطراری دولت در این شرایط می‌شود.ایالت هاوایی علاوه بر اینکه مقصد عمده گردشگری در آمریکا محسوب می‌شود، از لحاظ نظامی نیز برای واشنگتن حائز اهمیت است و نیروی نظامی فراوانی در این جزیره متمرکز شده است. فاصله این جزیره تا کره شمالی تنها هفت هزار کیلومتر است!