kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۹۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
معاون استاندار تهران‌:

نفع برخی در گران ماندن نرخ گوشت است!

معاون امور اقتصادی استانداری تهران: ظاهراً نفع برخی‌ها بر این است که قیمت گوشت همچنان گران باشد و شرکت توزیع و پشتیبانی دام حتماً باید در این قضیه ورود کند.


محمد امامی امین در سومین جلسه مشترک کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات و کمیته نظارت و بازرسی کارگروه تنظیم بازار افزود: مردم تهران از نرخ بالای گوشت گلایه دارند و گوشت از سبد غذایی مردم یا کم و یا حذف شده است.
وی گفت: دولت و اصناف به هیچ وجه تمایل ندارند گوشت گران باشد و با توجه به اینکه مسئولان شرکت پشتیبانی دام هم از افزایش عرضه سخن می‌گویند قاعدتاً وقتی عرضه زیاد می‌شود باید قیمت کاهش یابد اما متأسفانه این اتفاق نیفتاده است.
امامی امین افزود: در هر حال برای واردات دام سبک معافیت گمرکی داده می‌شود و قرار نیست نفع این معافیت به جیب وارد‌کننده برود و واردات باید مستقیم به دست مصرف‌کننده برسد و حتی اگر این گوشت وارداتی به صورت بسته‌بندی شده هم به دست مردم رسید مانعی ندارد چرا که شاید مردم توان خرید گوشت شقه‌ای را نداشته باشند.
در بخش دیگری از این نشست مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: از زمانی که قرار شد گوشت گرم وارد کشور شود مشکلاتی در بحث نحوه توزیع داشتیم و در پرداخت وجه هم تأخیرهایی صورت می‌گرفت.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ محمد محمدی افزود: قرار شد اولویت توزیع به صورت شقه‌ای باشد اما چون قدرت خرید مردم بالا نبود تصمیم گرفتیم این گوشت‌ها به صورت نیم‌شقه و یا بسته‌بندی عرضه شود اما در مجموع با نبود هماهنگی مراکز توزیع مواجه هستیم و حتماً باید در این خصوص اطلاع‌رسانی گسترده‌تری صورت گیرد.
در ادامه این نشست مشترک، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران که ریاست جلسه را بر عهده داشت سوالی مبنی بر این موضوع مطرح کرد که اگر همه می‌گویند که تراکم عرضه داریم پس چرا قیمت‌ها پایین نمی‌آید؟ که رئیس اتحادیه گوشت گاو تهران در پاسخ گفت: به خاطر اینکه دام کم است.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران هم در پاسخ به این سوال هم گفت: ما واقعاً کمبود دام داریم و فکر می‌کنم برای نیمه دوم سال باید در بحث واردات گوشت رومانی و نیوزلند هم کار شود چون کیفیت خوبی دارد.
علی‌اصغر ملکی افزود: همه درخواست ما این است که جلوی کشتن بره ماده گرفته شود چراکه با قطع نسل مواجه خواهیم شد و همین موضوع باعث شده است که ما امسال از ماه‌های ابتدایی سال در بحث گوشت دچار مشکل شده‌ایم.
در ادامه این نشست نماینده یکی از شرکت‌های بسته‌بندی گوشت و محصولات پروتئینی هم گفت: به اندازه کافی انبارهای ما پر از گوشت‌های وارداتی است اما ما در توزیع آن دچار مشکل هستیم و علاوه بر بار استرالیا بارهای گوشتی هم از ارمنستان و گرجستان دریافت می‌کنیم.
در پایان این جلسه فرماندار تهران هم گفت: واقعاً ما نمی‌دانیم که چرا می‌گویند گوشت فراوان است اما قیمت آن پایین نمی‌آید؟
عیسی فرهادی افزود: واقعاً گوشت پدیده‌ای است که هیچ کسی از پس آن برنمی‌آید.