kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

ساکنان غزه تصاویر محمود عباس و نتانیاهو را با هم آتش زدند

فلسطینیان ساکن غزه با برپایی راهپیمایی درمناطق مختلف این باریکه حمایت خود را از عملیات شهادت‌طلبانه روز جمعه که در یکی از صحن‌های مسجد‌الاقصی روی داد، اعلام و محاصره غزه را نیز محکوم کردند. فلسطینی‌ها تصاویر «محمود عباس» را هم آتش زدند.


راهپیمایان فلسطینی با سردادن شعارهایی، عملیات شهادت‌طلبانه اخیر فلسطینیان را تبریک گفته و محاصره غزه و اقدامات محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین علیه این باریکه را محکوم کردند.
به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، راهپیمایان با حمل تصاویری، از مجریان عملیات شهادت‌طلبانه در صحن مسجدالاقصی تقدیر کرده و آنان را «قهرمان» خواندند و بسته شدن درهای مسجد‌الاقصی به روی نمازگزاران را هم محکوم کردند.
فلسطینی‌ها همچنین از اقدامات اخیر محمود عباس علیه نوار غزه انتقاد کرده وی را شریک رژیم صهیونیستی درمحاصره نوار غزه دانستند. راهپیمایان تصاویر محمود عباس و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را نیز به آتش کشیدند.
درعملیات شهادت‌طلبانه روزجمعه، سه فلسطینی اهل شهر «ام‌الفحم» پس از حمله به نظامیان صهیونیست در صحن‌های مسجد‌الاقصی دو تن از آنها را کشته و سه تن دیگر را زخمی کردند. پس از این حادثه، رژیم صهیونیستی مسجد‌الاقصی را تا امروز‌(یکشنبه) بست و ایراد خطبه و اقامه نماز جمعه را برای اولین بار از سال 1969 ممنوع کرد.
واکنش الازهر علیه رژیم صهیونیستی
در پی اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر بستن مسجدالاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی، الازهر به این رژیم درباره خشم مسلمانان سراسر جهان هشدار داد. الازهر در بیانیه‌ای رسمی اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجدالاقصی به روی نمازگزاران و ممانعت از به‌جا آوردن شعائر دینی و نیز حمله به نمازگزاران  و نگهبانان مسجد، بازداشت شیخ محمدحسین مفتی قدس و شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی را محکوم کرد. رسانه‌های مصری گزارش دادند که الازهر با انتشار این بیانیه در صفحه فیس‌بوک خود درباره سوء استفاده رژیم صهیونیستی از حوادث فلسطین برای اجرای طرح‌های یهودی‌سازی خود در قدس و مسجدالاقصی هشدار داده و تأکید کرده است که این اقدامات خشم مسلمانان در سراسر جهان را برمی‌انگیزد و تهدیدی برای ثبات جهانی است. الازهر همچنین گروه‌ها و نهادهای بین‌المللی را به مسئولیت‌پذیری در قبال ملت فلسطین، مقدسات و تمامی اراضی فلسطین، مقابله با اصرار رژیم صهیونیستی برای نقض قوانین و عرف بین‌الملل، وادار کردن آن به بازگشایی دروازه‌های مسجدالاقصی، فراخواند.