kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸

کدام اقدام ضربتی برای اشتغال؟ 4 سال اخیر کجا بودید؟!(خبر ویژه)

عضو فراکسیون امید می‌گوید دولت دوازدهم باید با مشکل بیکاری ضربتی برخورد کند.


الیاس حضرتی مدیر روزنامه اعتماد در اسلامشهر و در جمع مردم گفته است: حضور مردم اسلامشهر و مسئولان محترم در این دیدار و دیدارهای قبلی همچون حوزه‌‌های دیگری که سعادت حضور داشتم واقعا افتخاری است برای من و مجموعه ما. چرا که در چنین دیدارهایی ما از نزدیک با نوع مشکلات آنها آشنا می‌شویم.
به گزارش اعتماد، حضرتی پیرامون اهم مشکلات مطروحه در این دیدار از سوی مردم گفت: برخی مشکلات به صورت همه‌گیر در جامعه ما وجود دارد که در هر نشستی با آنها روبه‌رو می‌شویم از جمله مشکل بیکاری در جامعه است که به نوعی منبع اصلی مشکلات دیگر هم محسوب می‌شود که امیدواریم با درایت رئیس‌جمهور دولت دوازدهم با معضل بیکاری در جامعه به صورت ضربتی برخورد کند.
نماینده تهران در ادامه در خصوص عمده درخواست‌های مردمی در این دیدار تاکید کرد: عمده درخواست‌های مردم اشتغال و تسهیلات بوده که قسمتی از افزایش درخواست تسهیلات از سوی مردم به نوعی به میزان بیکاری در جامعه نیز مرتبط است.
طرح این قبیل مواضع مردم‌پسند در جمع مردم جنوب شهر تهران در حالی است که فراکسیون امید و روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی طی چند سال فعالیت دولت روحانی، حتی یک بار به طور جدی از ناکارآمدی و بی‌سرانجامی شعارهای دولت درباره ایجاد اشتغال پرسش نکرده و صرفا به تمجید و ستایش از دولت پرداخته‌اند.
طرح این جمله که «دولت دوازدهم باید با مشکل بیکاری، ضربتی برخورد کند»، خود به خود سوال مهمی پیش می‌کشد و آن اینکه چرا دولت یازدهم با وجود 47 ماه فرصت، نه اقدام ضربتی بلکه اقدام عادی هم برای اشتغال نکرد بلکه کارخانه‌ها و کارگاه‌های بسیاری به خاطر تشدید رکود، ورشکسته و تعطیل و نیمه تعطیل شدند که نتیجه آن افزایش بیکاری بود.
دست بر قضا دولت در همین دوره با القای اینکه «توافق» معجزه می‌کند و مشکل آب خوردن و آلودگی هوا و تولید و اشتغال را به واسطه رفع تحریم‌ها حل خواهد کرد، به تعلیق و تردید و انتظار در میان فعالان اقتصادی دامن زد و موجب تشدید رکود اقتصادی شد.