kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم به ارتباط با تروریست‌ها در سوریه اعتراف کرد

معاون رئیس‌ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی همچون بسیاری از مقامات و رسانه‌های این رژیم به وجود «ارتباط نزدیک» با تروریست‌ها در سوریه اعتراف کرد.



«یائیر گولان» معاون رئیس‌ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه تلویزیونی از روابط نزدیک «اسرائیل» با تروریست‌های تکفیری در سوریه خبر داد و گفت که این رژیم به «گروه‌های مسلح» در سوریه که با بشاراسد می‌جنگند کمک می‌کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، گولان وقتی به توافقنامه آتش بس در جنوب سوریه، رسید گفت: اسرائیل روابطی با گروه‌های مسلح مستقر در بخش آزاد شده جولان سوریه برقرار کرده است. «گولان» اگرچه مشارکت این رژیم در جنگ علیه سوریه را تکذیب کرد اما، حمایت از این گروه و تامین سلاح برای آنها را تکذیب نکرد. وی اعتراف کرد، این کمک‌ها شامل غذا، سوخت و تجهیزات پزشکی و نیز درمان مجروحان است.  این در حالی است که رژیم صهیونیستی بارها به صورت علنی علیه مواضع‌ ارتش سوریه وارد شده و به تروریست‌ها کمک کرده است.
«گولان» در پاسخ به این سؤال که «آیا سلاح در اختیار این گروه‌ها قرار می‌دهید؟» گفت: «ما بر این اصل تاکید می‌کنیم. اما اقداماتی وجود دارد که فراتر از چارچوب اخلاقی و درست است.»  معاون رئیس‌ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی حتی این را هم گفت که گروه‌های مسلح در سوریه با اسرائیل نمی‌جنگند، زیرا اسرائیل را دشمن خود نمی‌دانند. گولان گفت، به نظر من اگر یک طرف باشد که از مسئله داعش نگرانی ندارد، اسرائیل است. ما از نگاه خود به مسئله تسلط ایران بر منطقه توجه داریم و آن را خطرناکترین مسئله برای خود می‌دانیم.