kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴

لزوم شفاف سازی مسائل اقتصادی پیرامون سریال «شهرزاد» (اخبار ادبی و هنری)

سری دوم سریال شهرزاد در شرایطی در حال انتشار است که هنوز وضعیت تهیه‌کننده این سریال مشخص نشده است.



به گزارش خبرنگار کیهان، این روزها برای بسیاری از مردم جای سوال است که وقتی تهیه‌کننده و سرمایه‌گذاران یک محصول فرهنگی، متهم به فساد اقتصادی در یکی از بزرگترین اختلاس‌ها هستند، چطور ممکن است که این سریال بدون هیچ مشکلی تولید و منتشر شود؟
فصل دوم سریال شهرزاد در حالی تولید شد که تهیه‌کننده آن به جرم فساد اقتصادی بازداشت شد! اما بدون اینکه وضعیت این تهیه‌کننده مشخص شود، تولید سریال ادامه پیدا کرد و حتی وارد شبکه نمایش خانگی شد.
در همین حال از مدتی پیش کمپینی با عنوان «نه به شهرزاد 2» آغاز شد. این جریان صرفا پرسش‌هایی را درباره مسائل مالی پیرامون این سریال مطرح کرده بود. اما مالکان سریال «شهرزاد» به جای شفاف‌سازی و توضیح درباره پرسش‌ها، از فرد سوال‌‌کننده شکایت قضایی کردند!
حال جای سوال است که چرا پرسش درباره منابع مالی تامین هزینه دستمزدهای میلیاردی عوامل ساخت این سریال از سوی سازندگان آن به هیچ وجه تحمل نمی‌شود؟ و به راستی چگونه می‌شود که با اموال شبهه‌دار بیت‌المال سریال ساخت و ادعای هنر و فرهنگ و روشنفکری داشت!؟  مردم چطور می‌توانند از صحت محتوایی یک سریال تاریخی مطمئن شوند که اتهاماتی متوجه تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار آن است؟ آیا محصولی که مشخص نیست بودجه تولیدش از کجا آمده و مالکان آن در اختلاس و فساد اقتصادی شریک بوده‌اند، می‌تواند راوی صادقی از تاریخ معاصر ایران که دارای پیچیدگی‌ها و حساسیت‌های خاصی هم هست، باشد؟