kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

اخبار کوتاه از فوتبال



بازیکن جدید در تمرین تیم ملی فوتبال امید
بعد از حضور تمرین تیم ملی امید و ادامه‌دار شدن غیبت بازیکنان لیگ برتری در تمرینات این تیم، امیرحسین پیروانی اعتراض خود را به گوش مسئولان فدراسیون رساند و مدیران فدراسیون هم مذاکراتی را با باشگاه‌ها انجام دادند. تقریبا همه باشگاه‌ها مثل استقلال، تراکتورسازی با در اختیار گذاشتن بازیکنان خود به تیم ملی موافقت کرده‌اند اما هنوز این کار را عملی نکرده‌اند. از طرفی به گفته مدیر تیم ملی امید علی اکبر طاهری هم قبلا قول مساعد برای دادن صادق محرمی داده است. با این وجود تمرین روز جمعه تیم ملی بازیکن جدیدی نداشت اما جمعه شب نیما مختاری، بعد از مصاحبه هوشنگ نصیرزاده، اردوی گسترش فولاد را در ترکیه ترک کرد و به تیم ملی ملحق شد. همچنین باشگاه نفت تهران هم دو بازیکن خود را دیروز به تیم ملی می‌دهد. با اضافه شدن این سه بازیکن فقط سه بازیکن استقلال و یک بازیکن پرسپولیس و تراکتورسازی در تمرین تیم ملی غایب هستند اما پیروانی درخواست خود برای تعیین و تکلیف شرایط تیم ملی را داده است تا بالاخره بداند کدام بازیکنان را در اختیار خواهد داشت. نکته دیگر درباره رقبای تیم ملی این است که تیم ملی زیر ۲۳ سال عمان، یکی از رقبای ایران دیداری را با پدیده در ترکیه انجام داد. تیم ملی قرقیزستان، میزبان و دیگر هم گروه ایران نیز در تورنمنت چند جانبه قطر شرکت کرده و تاکنون دو دیدار با ازبکستان و قطر انجام داده است. این در حالی است که تیم امید از نظر تعداد بازیکن هنوز با ۱۸ بازیکن تمرین می‌کند و تنها دیدار تدارکاتی این تیم روز ۲۰ تیر مقابل تراکتورسازی خواهد بود و سپس روز ۲۴ تیر راهی قرقیزستان می‌شود.
جپارف در استقلال ماندنی است؟
سرور جپارف به همراه مدیر برنامه‌هایش دیروز با مسئولان استقلال دیدار کرد تا وضعیتش در این تیم روشن شود. بر اساس اخبار به دست آمده ، جپارف و آبی‌های پایتخت به این نتیجه رسیده‌اند که این بازیکن با استقلال به کارش ادامه دهد.این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که فهرست بالای ۲۳ سال آبی‌های پایتخت پر شده و برای بازی دادن جپارف باید یک نفر از این فهرست خارج شود. سرور جپارف تلاش داشت تا با گرفتن رضایت‌نامه از استقلالی‌ها، راهی سپاهان شود.
اهدای سوت طلایی به فغانی
مراسم تجلیل از داوران فوتبال ایران روز گذشته در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک برگزار شد. در این مراسم علاوه بر معرفی داوران برتر فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در دو دسته آقایان و بانوان، سوت طلایی فصل اخیر به علیرضا فغانی داور شناخته شده کشورمان اهدا شد.  
معرفی جلالی به کمیته اخلاق
مجید جلالی به دلیل مصاحبه علیه سازمان لیگ و به دلیل بی‌احترامی به سازمان لیگ و ‏تشویش اذهان عمومی به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال معرفی شد تا  در مورد ‏اظهاراتش رسیدگی و پیگیری لازم انجام شود.‏
استراتژی تیم‌های پایه زیر نظر کارلوس کی‌روش
محمدرضا ساکت مدیر تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال ایران گفت: برای تیم‌های ملی سه رده در نظر گرفته‌ایم. رده A مربوط به بزرگسالان است که با تفکرات فنی شخص آقای کی‌روش جلو می‌رود تا تیم از لحاظ فنی به ساختار مد نظر ایشان هم برسد. وی افزود: در رده B  که مربوط به رده‌های ۱۷ تا زیر ۲۳ سال است نیز نگاه آقای کی‌روش در آن تاثیر دارد تا برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدونی در این باره ادامه پیدا کند. سرپرست دبیری فدراسیون فوتبال هم گفت: رده C نیز مربوط به تیم زیر ۱۷ سال است که متدلوژی آن نیز با تاثیر‌پذیری از رده A که کی روش حضور دارد صورت می‌گیرد.
توصیه قلعه‌نویی به کریمی برای سرمربیگری
امیر قلعه‌نویی سرمربی ذوب‌آهن درباره علی کریمی و سرمربیگری وی در تیم نفت تهران، گفت: من یکسال با علی کریمی کار کرده‌ام. خدا را گواه می‌گیرم که او جزو بچه‌های با اخلاق و کم‌حاشیه است که سرش در لاک خودش است ولی متاسفانه در یک مقطع، تبلیغات منفی علیه او صورت گرفت. ما نباید سرمایه‌هایمان را بسوزانیم. کریمی در بالاترین سطح بازیگری و در تیم بایرن مونیخ هم حضور داشته است ولی کریمی توجه کند مربی شدن علاقه و وقت می‌خواهد. آدم باید عاشق کار باشد. خود من از ساعت ۶ و ۷ صبح بلند می‌شوم تا ورزش کنم و با آمادگی سر تمرین تیم بروم. کریمی هم باید برای مربیگری وقت بگذارد. قلعه‌نویی تاکید کرد: مربیگری مثل پدر شدن می‌ماند. یک بخش مربیگری هم مربوط به تجربه است که بعد از چند سال دستیاری، یک نفر سرمربی می‌شود. در مجموع برای علی کریمی که بچه آقایی است و از رک و راست بودنش ضربه خورده، آرزوی موفقیت می‌کنم.
معرفی سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان
فدراسیون فوتبال در حکمی بار دیگر شهرزاد مظفر را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان معرفی کرد. این مربی با تیم ملی ایران موفق شد در مسابقات داخل سالن آسیا در سال 2013 برای نخستین بار نایب ‌قهرمان شود، اما بعد از مدتی به دلایلی نامعلوم کنار رفت و هدایت تیم به فریبا سلیمانی سپرده شد. در حالی که کمتر از 2 ماه به بازی‌های داخل سالن آسیا در ترکمنستان باقی مانده، باز هم مظفر هدایت بانوان را برعهده گرفت. رز جدیدی‌زاده نیز به عنوان مربی وی را همراهی می‌کند.
منشا هنوز مجوز بازی در پرسپولیس را ندارد
در حالیکه در روزهای گذشته مسئولین هیئت فوتبال استان تهران در گفت‌و‌گو با شبکه خبر و رسانه‌ها از ثبت قرارداد منشا با پرسپولیس در هیئت فوتبال تهران خبر دادند و برخی رسانه‌ها نیز عنوان کردند منشا دیگر مشکلی برای بازی در پرسپولیس ندارد اما با مصاحبه دیروز فریبرز محمودزاده رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ با سایت این سازمان مشخص شده که فقط باشگاه سایپا مجوز ثبت قرارداد بازیکنانش را دریافت کرده است. از سویی دیگر تنها مرجعی که کارت بازی بازیکنان را برای حضور در لیگ برتر صادر می‌کند کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ است و ثبت قرارداد به طور رسمی و قانونی فقط در این کمیته انجام می شود. حضور بازیکنان در هیئت فوتبال استانی در شهرهای مختلف فقط به منظور شناسایی بازیکن صاحب امضاست و اینکه هر باشگاه فقط به اندازه تعداد قانونی بازیکن در فهرست خود داشته باشد وگرنه هیئت‌های فوتبال استانی کارت بازی برای بازیکنان و مجوز بازی به آنها نمی‌دهند. ضمن اینکه در متن قرارداد بازیکنان و باشگاه‌ها هیچ محلی برای ثبت قرارداد بازیکنان در هیئت فوتبال استان در نظر گرفته نشده است زیرا از نظر حقوقی نباید شخص سومی در قرارداد حضور داشته باشد اما از نظر قانونی مرجع قانونی که همان سازمان لیگ است بعد از تایید قرارداد، کارت بازی بازیکنان را صادر می‌کند که برای گادوین منشا در پرسپولیس چنین اتفاقی هنوز رخ نداده است.
آخرین اخبار نقل و انتقالات
* مسعود حق‌جو، کاپیتان فصل گذشته صبا در اهواز حضور دارد و مذاکرات مثبتی با فولاد خوزستان انجام داده که به نظر می‌رسد قرارداد بین آنها نهایی شود.
* سید محمدرضا حسینی، هافبک ذوب‌آهن قراردادش با این باشگاه را به مدت یک فصل دیگر تمدید کرد.
* فولاد خوزستان یک بازیکن جوان به نام حسین غریبی به خدمت گرفت.
* نادر دست‌نشان، سرمربی ملوان انزلی امیدوار است مشکل عالیشاه برای حضور در این تیم برطرف شود و بتوانند در شروع لیگ یک او را در جمع خود داشته باشند.
* اعضای تیم فوتبال پیکان قراردادشان را در هیئت فوتبال استان تهران ثبت کردند.
*جورج ولژیانی، مدافع اهل گرجستان به ذوب‌آهن اصفهان پیوست.