kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱

مرگ ۴ جوان بر اثر گازگرفتگی درون چاه قهوه‌خانه

سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: بر اثر گازگرفتگی و ریزش چاه در یک قهوه‌خانه در خیابان ولیعصر (عج) چهار مرد جوان جان باختند.


جلال ملکی به تسنیم گفت: پس از اعلام  این حادثه که عصرجمعه در خیابان ولیعصر (عج)، نرسیده به پارک ساعی رخ داد، آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
ملکی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان سه طبقه قدیمی بود که سه طبقه نیز در زیر همکف داشت، ادامه داد: طبقه منفی سوم این ساختمان قهوه‌خانه‌ای بود که طی چند ماه اخیر به حالت نیمه تعطیل درآمده بود.
وی افزود: در زمان حادثه چند مرد جوان که ظاهراً از عوامل قهوه‌خانه بودند در قسمت زیرین مشغول حفر چاهی به عمق 8 متر بودند که به یک‌باره در ته چاه گرفتار شده بودند.
به گفته سخنگوی آتش‌نشانی تهران،پس از انکه آتش‌نشانان با حضور در محل متوجه شدند این چاه، بسیار آلوده به گازهای خطرناک است، ایمن‌سازی‌های لازم را با استفاده از دستگاه‌های دمنده انجام دادند.
ملکی گفت: با ورود یکی از آتش‌نشانان به چاه و با توجه به سختی‌های بسیار زیاد از جمله تنگ بودن دهانه چاه و اینکه چهار نفر روی هم افتاده بودند عملیات آغاز شد و سرانجام پس از ساعاتی آتش‌نشانان موفق به خارج کردن چهار مرد جوان ایرانی (بین20 تا 21 ساله) از داخل چاه شده و آنها را به عوامل اورژانس تحویل دادند.
وی افزود: به تأیید عوامل اورژانس مشخص شد هر چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
کشف پیکر سوخته زن جوان حین اطفای آتش
سخنگوی آتش‌نشانی تهران همچنین در مورد حادثه حریق در خیابان مختاری گفت: آتش‌نشانان حین اطفای آتش در یک ساختمان مسکونی با پیکر سوخته و بی‌جان یک زن جوان مواجه شدند.
ملکی ادامه داد: ساعت 6:13 صبح دیروز انفجار و آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان مختاری، کوچه رودکی به سامانه 125 اعلام  و آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات لازم به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه 12 واحدی بود که در طبقه سوم این ساختمان در یک واحد 48 متری انفجار شدیدی رخ داده و منجر به بروز آتش‌سوزی شده بود، همچنین بر اثر این حادثه شیشه‌های ساختمان کاملاً و بخشی از دیوارهای واحد مذکور نیز تخریب شده بود.
ملکی خاطرنشان کرد: زمانیکه آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند این واحد کاملاً شعله‌ور و چیزی از آن باقی نمانده بود، اکثر ساکنان از ساختمان خارج شده بودند و چند نفر نیز با کمک آتش‌نشانان از ساختمان خارج شدند، همزمان گروه‌های دیگر نیز به طبقه سوم رفته و مشغول خاموش کردن آتش شدند که حین عملیات با پیکر سوخته و بی‌جان یک خانم جوان مواجه شدند.
به گفته سخنگوی آتش‌نشانی تهران، علت حادثه در دست بررسی است.