kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

گرمای شدید باعث هجوم عقرب‌ها به ریگان شد

گرمای شدید در شهرستان ریگان موجب هجوم عقرب‌ها به منازل مسکونی ساکنان این شهرستان بویژه در مناطق کوهستانی شده است.



امین باقری فرماندار ریگان با اعلام این خبر به ایرنا گفت: با اشاره به اینکه گرمای شدید علاوه بر گرمازدگی اهالی شهر، هجوم عقرب به خانه‌ها به معضلی برای مردم این منطقه تبدیل شده اظهار داشت: به علت فقدان راه‌های ارتباطی مناسب به خصوص در مناطق کوهستانی و روستایی افراد عقرب‌گزیده برای دسترسی سریع به مراکز درمانی دچار مشکل می‌شوند.
رئيس شبکه مرکز بهداشت ریگان هم با تائید این خبر گفت: تاکنون بیش از 7 نفر عقرب‌گزیده در شهرستان ریگان داشتیم که یک نفر جان خود را به علت دیررسیدن به مرکز درمانی از دست داد.
فردین حشمتی بیان داشت: به دلیل گرمای زیاد و وجود عقرب در مناطق کوهستانی ریگان تمامی مراکز خانه‌های بهداشت در شهرستان ریگان به داروی ضد عقرب‌زدگی مجهز شده‌اند.
وی عنوان کرد: مراکز بهداشتی درمانی شهرستان ریگان در حالت آمادگی کامل می‌باشند تا مشکلات خاصی برای شهروندان عقرب‌گزیده ایجاد نشود.
بر اساس این گزارش دمای هوای 54 درجه در شهرستان ریگان مشکلات عدیده‌ای را برای کویرنشیان این منطقه از استان کرمان به وجود آورده است طوری که تاکنون 116 نفر راهی مراکز بهداشتی درمانی شده‌اند که نیمی از آنها بستری شده‌اند.