kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱

اسماعیل هنیه هم از ایران تشکر کرد هم از عربستان، هم از قطر!

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در اظهاراتی قابل تأمل پس از قدردانی از حمایت‌های ایران از مقاومت فلسطین، از آل‌سعود و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس هم به خاطر آنچه «حمایت از فلسطین» از سوی آنها خواند، قدردانی کرد.



 4 کشور حوزه خلیج‌فارس یکی از دلایل خود برای تحت فشار قرار دادن  قطر را حمایت این کشور از حماس و مقاومت فلسطین عنوان می‌کنند!
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنرانی خود در شهر غزه که در حضور اقشار مختلف مردم فلسطین برگزار شد، ضمن قدردانی از کمک‌های ایران به مقاومت فلسطین و به ویژه گردان‌های قسام، از مواضع کشور قطر و کمک‌های آن که باعث بهبود قابل توجه وضعیت زندگی مردم شد، نیز قدردانی نمود. تا اینجای ماجرا زیاد عجیب نیست چرا که قطر به خاطر حمایت‌ از حماس، از سوی 4 کشور عربستان، مصر، امارات و بحرین است که محاصره شده و تهدید می‌شود.
هنیه، در ادامه پس از تشکر از ترکیه سراغ دشمنان خود و ملت فلسطین رفت و گفت: «البته جا دارد که از عربستان و تمامی کشورهای عربی و اسلامی و دولت‌ها و نهادها و اشخاص در داخل امت و نیز آزادگان جهان که از فلسطین و غزه در برابر محاصره حمایت کردند، هم قدردانی کنیم. ما به برادران‌مان در کشورهای عربی می‌گوییم که مطمئن باشید جز خیر چیزی از طرف حماس به شما نخواهد رسید و امیدواریم که شاهد امنیت و آرامش و حفظ کشورهایتان باشید.» هنیه در ادامه تصریح کرد که «ما از برادران عرب در کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌خواهیم اختلافات شان را از طریق گفت وگو حل و فصل کنند و ضمن رعایت عدالت و انصاف، عوامل وحدت بخش را بر مسائل دیگر اولویت دهند.» قدردانی از، کشورهایی مثل آل‌سعود از سوی رئیس دفتر سیاسی جبنش حماس در حالی صورت می‌گیرد که این رژیم به همراه سایر اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس، دقیقا به خاطر اندک حمایت قطر از «حماس» حملات سیاسی و اقتصادی بی‌سابقه‌ای را علیه دوحه آغاز کرده‌اند و برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل نیز با یکدیگر مسابقه می‌دهند.
نکته قابل توجه دیگر اینکه، گفته می‌شود محمدبن سلمان، ولیعهد سعودی تاکنون حتی یک بار هم از کلمه «فلسطین» استفاده نکرده چه برسد به اینکه به این کشور، کمک کرده باشد!