kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
عضو انجمن فولاد:

قیمت داخلی فولاد 20 درصد افزایش یافت

عضو انجمن فولاد از افزایش 20 درصدی قیمت فولاد در داخل و در پی افزایش قیمت جهانی این محصول خبر داد.


سیدرضا شهرستانی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه قیمت جهانی فولاد با روندی افزایشی روبه‌رو شده است، اظهار داشت: این مسئله باعث بالا رفتن قیمت تمام شده فولادسازان در کشور شده و در نتیجه قیمت شمش فولاد، بیلت و محصولات نوردی حدود 20 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در عین حال بازار داخل با رکود همراه است و افرادی اقدام به خرید محصولات نوردی می‌کنند که مصرف کننده واقعی باشند.
وی با اشاره به افزایش 2 درصدی نرخ دلار طی دو هفته اخیر، گفت: در کنار این مسئله شاهد افزایش قیمت جهانی فولاد نیز هستیم که در مجموع باعث رشد قیمت فولاد در کشور شده اما باز هم قیمت بیلت در کشور پایین‌تر از قیمت‌های جهانی است.شهرستانی توضیح داد: هم اکنون قیمت هر کیلو بیلت داخلی کمتر از 400 دلار است اما قیمت جهانی این محصول به حدود 440 دلار می‌رسد.
وی با بیان اینکه فولادسازان داخلی طی یک ماه اخیر قیمت هر کیلو از محصول خود را حدود 200 تومان افزایش داده‌اند، گفت: قیمت شمش فولاد طی 4 ماه اخیر حدود 400 تومان بالا رفته و در حال حاضر بدون در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده با قیمت هر کیلو 1550 تومان عرضه می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم تا هفته آینده به 1600 تومان نیز برسد. عضو انجمن فولاد همچنین قیمت هر کیلو تیرآهن را بدون در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده تا 1900 تومان عنوان کرد.