kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
آغاز تمرینات و گلایه‌های امیرحسین پیروانی

شرایط تمرین تیم ملی امید ایده‌آل نیست

تيم ملی اميد نخستين تمرين از مرحله دوم اردوی خود را با حضور ١٨ بازيكن برگزار كرد و بازيكنان به دو تيم 7 و 8 نفره تقسيم شدند.



نخستين تمرين تيم ملي فوتبال امید ايران عصر پنج‌شنبه از ساعت ١٧:٣٠ در زمين شماره يك آكادمی ملی فوتبال با حضور ١٨ بازيكن برگزار شد. در اين تمرين هشت بازيكن استقلال، پرسپوليس، نفت تهران، گسترش فولاد و تراكتورسازی غايب بودند، در عوض، رضا جعفری از سايپا كه پيش از اين نامش در بين دعوت شدگان وجود نداشت در اين تمرين حضور داشت.
امیرحسین پیروانی سرمربی تیم امید در خصوص آغاز تمرینات اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها دومین اردوی تیم ملی که متصل به مسابقات قهرمانی آسیا از ظهر پنج‌شنبه آغاز شد و هشت بازیکن در این تمرین غایب بودند. صحبت درباره غیبت بازیکنان تکراری شده اما این موضوع برای ما قابل پیش‌بینی بود. دو تیم در خارج از تهران و دو تیم در تهران حضور دارند اما بازیکنان خود را به ما ندادند. درخواستم از فدارسیون فوتبال و سازمان تیم‌های ملی این است که در این باره تصمیم بگیرند و به من بگویند که کدام بازیکنان را در اختیار داریم.
او ادامه داد:‌ تمرینات ما کیفیت لازم را ندارند بازیکنان از تمرینات بدن‌سازی تیم‌های‌شان بازگشته‌اند همه خسته‌ هستند و باید چند روزی به آنها استراحت بدهیم. قصد داریم جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان تیم‌های ملی برگزار ‌کنیم تا در این باره تصمیم گیری شود و به ما بگویند که کدام بازیکنان در تیم ملی حضور خواهند داشت.
سرمربی تیم امید درباره این که آیا بازیکنان غایب در تیم امید با جریمه و محرومیت مواجه می‌شوند گفت:‌ این مشکل همیشه برای تیم ملی امید و جوانان وجود داشته است. در تیم ملی جوانان با توجه به نزدیکی مسابقات با اردو سعی کردیم روحیه بازیکنان را حفظ کرده و به این مسائل نپردازیم اما در هنگام مسابقات، کارشناسان به ما هجمه وارد کردن که چرا بازیکنان مشکل بدنی داشتند اما ما بازیکنان را در اختیار نداشیم که بتوانیم با آنها کار کنیم. الان هم روش ما بر اساس تعامل است و زمانی تا مسابقات قهرمانی آسیا نداریم و شرایط برای ما بسیار سخت است.
پیروانی با اشاره به رقبای ایران در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا گفت:‌ خیلی‌ها فکر می‌کنند که رقبای ما در این مرحله آسان هستند اما قرقیزستان مقابل تیم ما مساوی کرد و در شرایطی است که در این دوره ۲۰ بازیکن ما زیر ۲۰ سال هستند که این حاصل برنامه ریزی کی‌روش برای تیم ملی بود. کار برای ما سخت است اما این جوانان پتانسیل موفقیت دارند. در حال حاضر ۶ نفر از ۸ بازیکن غایب زیر ۲۰ سال هستند .
سرمربی تیم ملی امید تاکید کرد:‌ این بازیکنان قبلا خودشان را نشان دادند و توانستند بعد از ۱۶ سال به جام جهانی جوانان صعود کنند. این تیم پتانسیل صعود به المپیک را دارد و باید غیبت‌ها کم شود. ما شش بازیکن زیر ۲۰ سال را در اختیار نداریم. اگر بتوانیم کیفیت خودمان را نسبت به رقبایمان حفظ کنیم باز هم صعود می‌کنیم. این بازیکنان توانایی پیشرفت را دارند فقط درخواست من این است که بگویند کدام بازیکنان را در اختیار ندارم تا بتوانم جایگزینی برای آنها پیدا کنیم.