kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۵۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

گزارش تکان‌دهنده 5 سازمان حقوق بشری از شکنجه زندانیان در بحرین

پنج سازمان فعال در زمینه حقوق بشر در گزارشی که به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه منتشر کرده‌اند، آزار و شکنجه وحشیانه زندانیان بحرینی توسط ماموران آل‌خلیفه را محکوم کردند.


این پنج سازمان از همکاری نکردن جدی قوه قضاییه بحرین در رسیدگی و توقف و افشای اقدامات ممنوعه از جمله آزار و شکنجه زندانیان که در زندان جو و مجتمع امنیتی درشهر المحرق و سایر بازداشتگاه‌ها به دست آمده است نیز ابراز تاسف و آن را محکوم کردند.
به گزارش پایگاه خبری «مرآهًْ البحرین»، در گزارش این سازمان‌های حقوق بشری به موارد بی‌شمار شکنجه ، حبس‌های بدون مدرک، تبعید و اعدام اشاره شده و به شهادت«حسن الحایکی» در زندان آل‌خلیفه پس از تحمل شکنجه، همچنین به حکم اعدام «سید احمد العبار»، «حسین علی محمد» و «فضل اعن» «سامی مشیمع»،«علی السنکیس» و «عباس السمیع» که اخیرا صورت گرفته است استناد شده است.
این گزارش همچنین به مخفی کردن اجباری کسانی چون «سید علوی سید حسین» و «سید فاضل عباس رضی» از علمای شیعه بحرین اشاره دارد. این گزارش در زمینه شکنجه زنان، نیز اعلام کرده که نزدیک به 12 زن بحرینی به دلایل سیاسی در زندان شهر عیسی به سر می‌برند و بسیاری از آنها به شکنجه و تعرض و برخورد منافی با کرامت انسانی اشاره کردند.
این سازمان‌ها شامل «صلح دموکراتیک و حقوق بشر»، «مرکز حقوق بشر بحرین»، «انجمن حقوق بشر بحرین»، «سازمان حقوق بشر اروپایی بحرین» و «موسسه دموکراتیک و حقوق بشر خلیج‌فارس» از مقامات بحرینی خواستند تا استفاده از شکنجه را به عنوان ابزار اعتراف‌گیری و ایجاد ترس و رعب بین مردم متوقف کنند. در همین حال خبر رسیده زندانیان بحرینی در زندان جو نیز در پیامی از مردم این کشور خواستند که آنها را از ظلم و ستم رژیم آل خلیفه نجات دهند. در این پیام آمده است: «حدود 4000 زندانی با بدرفتاری و محرومیت از کمترین حقوق برخورد با زندانیان مواجهند.» در این پیام همچنین آمده رژیم آل‌خلیفه حتی رفتن زندانیان به سرویس بهداشتی را محدود کرده به صورتی که زندانیان هر 5 ساعت یکبار حق استفاده از سرویس بهداشتی را دارند. در این پیام همچنین آمده عناصر نقابدار به ساختمان 6 حمله کردند و با شیوه‌های تحقیرآمیز به بازرسی از بند پرداختند و ضمن توهین به مذهب زندانیان، الفاظی رکیک علیه آنها به کار بردند. زندانیان بحرینی در زندان جو از مردم بحرین خواستند که برای نجات آنها وارد عمل شوند. بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 1389) شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.