kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
وال استریت ژورنال

سود سرمایه‌گذاری‌های کلان آمریکا در لبنان و عراق به جیب ایران رفت

یک روزنامه آمریکایی نوشته آمریکا یک میلیارد دلار در لبنان هزینه کرد اما ایران با حزب‌الله لبنان برنده تحولات این کشور شد. حالا همین اتفاق با حشدالشعبی، در حال تکرار در عراق است.


روزنامه آمریکایی وال استريت ژورنال در يادداشتي تحت عنوان «ايران در لبنان برنده شد. درباره عراق اوضاع چگونه خواهد بود؟» تاکيد کرده که عليرغم تلاش و سرمايه‌گذاري‌هاي گسترده واشنگتن، تهران توانسته پيروز تحولات منطقه باشد.
به نوشته این روزنامه آمریکایی «اکنون تهران استراتژي مشابهي را درباره عراق دنبال و گروه شبه نظامي حشدالشعبي را تقويت کرده است. اين گروه عملکردي مشابه حزب‌الله لبنان دارد و مي‌تواند موجب شکست ديگري براي آمريکايي‌ها شود.»
وال استریت ژورنال پیش از این نیز در گزارشی با عنوان «سرمایه‌گذاران به بازار ایران چشم دوخته‌اند» از موقعیت ویژه ایران برای سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی به رغم وجود تهدیدات خارجی سخن گفته و نوشته بود، بسیاری از شرکت‌های ایرانی بر اثر سال‌ها تلاش برای مقابله با تحریم‌های اعمال شده، به مهارت و توانایی توأمان مدیریت و مقاومت دست یافته‌اند. در این گزارش همچنین آمده بود هیچ کشوری به اندازه ایران زیرساخت آماده‌ای برای سرمایه‌گذاری ندارد و همه اینها مرهون مهارت مدیران ایران در جمع کردن مدیریت و مقاومت در یکجا است.