kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۲۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵

بحرینی‌ها امسال نماز عیدفطر را مقابل خانه شیخ عیسی قاسم خواندند

مردم منطقه الدراز( محل زندگی شیخ عیسی قاسم) تحت کنترل شدید امنیتی نماز عید فطر امسال را در مسجد امام صادق (ع) این منطقه و مقابل خانه رهبرشان خواندند.


با ادامه محاصره منطقه الدراز و محل زندگی شیخ عیسی قاسم توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه، مردم نماز عید سعید فطر را تحت کنترل امنیتی در مسجد امام صادق(ع) و نزدیک منزل شیخ عیسی قاسم این منطقه اقامه کردند.
همچنین خبر رسیده تظاهرات‌ها در حمایت از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور و اعلام وفاداری به شهدا در نقاط مختلف بحرین همچنان ادامه دارد.
ساکنان شهرک عالی، المالکیه، المقشع و ابوقوه نیز به خیابان‌ها آمده و به نشانه اعلام خشم از بازداشت زنان و تأکید بر استمرار حرکت‌های انقلابی، لاستیک‌های خودروها را آتش زدند. تظاهرات کنندگان شعار می‌دادند «شهدای ما عید ما هستند.» شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین خواستار توقف روند سرکوب انقلابیون و علمای بحرینی شدند. مردم بحرین آزادی شیخ عیسی قاسم و زندانیان سیاسی را نیز فریاد زدند.
گفتنی است، آل خلیفه موج قلع و قمع انقلابیون بحرینی را طی چند ماه گذشته تشدید کرده است. اخیرا شماری از انقلابیون به اعدام و زندان محکوم شدند.
نظامیان رژیم بحرین چندی پیش به منزل شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز واقع در غرب منامه پایتخت بحرین یورش بردند. تمام ارتباطات با منزل رهبر شیعیان بحرین و خانواده ایشان قطع شده و هیچ خبری از وضعیت مرجع دینی بحرینی‌ها در دست نیست.