kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
پس از حملات موشکی ایران به داعش

تردید و درماندگی آمریکا از رویارویی مستقیم با ارتش و مقاومت سوریه

حملات موشکی موثر ایران و روسیه علیه تروریست‌های داعش در سوریه و پیروزی‌های درخشان ارتش سوریه و مقاومت علیه تروریست‌ها، آمریکا را برای مداخله مستقیم در سوریه و جنگ علیه دمشق و مقاومت به تردید انداخته است.

سرویس خارجی-

پیروزی‌های ارتش سوریه و مقاومت علیه تروریست‌های تکفیری و غیرتکفیری بسیار گسترده است و تحولات این کشور همان طور که پیش‌بینی می‌شد، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است، و آنها به همراه سایر کشورهای نزدیک به خودشان، تلاش می‌کنند برای خروج از این وضعیت، چاره‌ای بیابند.
از حدود دو ماه پیش تاکنون، آمریکا حدود پنج حمله هوایی مستقیم علیه نیروهای ارتش سوریه و متحدانش صورت داده است، اما نتیجه این حملات، هیچ دستاوردی برای آمریکا نداشته است و پیشروی‌های درخشان نیروهای ارتش سوریه و مقاومت را متوقف نکرده است.به همین خاطر و با توجه به این تحولات حساس در خاک سوریه، مقامات آمریکایی در مورد ورود مستقیم ارتش آمریکا به جنگ سوریه، دچار سردرگمی و تردید و دودستگی شده‌اند؛ به گزارش فارس، نشریه «فارین پالیسی» فاش کرده، اعضای تیم جدید کاخ سفید خواستار ورود نیروهای ارتش آمریکا به نبرد زمینی با ارتش سوریه و متحدان سوریه درجنوب این کشور هستند، اما ژنرال‌های پنتاگون با این خواسته مخالفت می‌کنند.
در گزارش فارین پالیسی آمده که «ازرا کوهن» از مدیران ارشد شورای امنیت ملی آمریکا و «درک هاروی» مشاور اشد خاورمیانه این شورا، به شدت موافق جنگ با نیروهای مستقر در جنوب سوریه هستند. ولی برخی دیگر از جمله ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، با این رویکرد مخالف‌اند.فارین پالیسی نوشته که ماتیس و مقامات ارشد وزارت خارجه با رویکرد مقامات کاخ سفید برای باز کردن جبهه نبرد با نیروهای نزدیک به ایران مستقر در جنوب سوریه مخالف‌اند و می‌گویند که این کار می‌تواند باعث «رویارویی خطرناک با ایرانیان» شود.گفته می‌شود که علاوه بر ماتیس، ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش و «برت مک‌گورک» دیپلمات ارشد آمریکایی ناظر بر فعالیت ائتلاف ضدداعش هم مخالف رویارویی مستقیم آمریکا با نیروهای تحت حمایت ایران در جنوب سوریه هستند و همگی خواستار تمرکز بر تلاش‌ها جهت آزادسازی رقه هستند.
در همین حال، سنای آمریکا همه از دولت این کشور خواسته درمورد حمله جنگنده‌های آمریکایی به ارتش سوریه و مقاومت، توجیه قانونی ارائه کند. در صورتی که دولت آمریکا بتواند برای این حملات خود، محمل قانونی تدارک ببیند، حملات علیه ارتش سوریه احتمالا شدیدتر خواهدبود.
حمله موشکی روسیه
چند روز پس از حمله موشکی ایران به مواضع داعش در «دیرالزور» سوریه، هم خبر رسیده ارتش سوریه نیز از طریق رزم‌ناوها و زیردریایی‌های خود در دریای مدیترانه، مواضع داعش را در استان «حماه» سوریه هدف قرار داده است. در این حمله شش فروند موشک کروز از نوع بالدار شلیک و مرکز فرماندهی و انبارمهمات داعش منهدم شده است.
سایر رویدادها
* آنکارا اعلام کرده آمریکا پس از شکست داعش در سوریه، سلاح ها را از کردها پس می‌گیرد!
* «مک گورک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفته، واشنگتن اجازه نمی‌دهد متحدان ایران در بلندی‌های جولان سوریه مستقر شوند!