kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۰۹۲
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

اخبار کوتاه از فوتبال



عمان میزبان هر دو بازی پرسپولیس و الاهلی شد
پس از انتخاب مسقط به‌عنوان زمین‌ بی‌طرف از سوی باشگاه الاهلی عربستان، یک روزنامه عربستانی از موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا با این موضوع خبر داد. به گزارش روزنامه المدینه عربستان، کنفدراسیون‌ فوتبال آسیا با انتخاب عمان به‌عنوان محل بازی‌های تیم‌های پرسپولیس و الاهلی عربستان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان موافقت کرد. باشگاه پرسپولیس 2 روز قبل به‌صورت رسمی عمان را به‌عنوان محل میزبانی بازی رفت از الاهلی عربستان معرفی کرد و سران تیم حریف نیز همین کشور را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردند. بنا به نوشته روزنامه المدینه عربستان ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط، پایتخت عمان محل برگزاری 2 بازی رفت و برگشت پرسپولیس و الاهلی خواهد بود. دیدارهای رفت و برگشت این 2 تیم در روزهای 31 مرداد و 21 شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.
جریمه برای تیم‌های انصراف‌‌دهنده ازجام حذفی
جام حذفی در فصل ۹۷-۹۶ با رقابت قهرمان استان‌ها آغاز می‌شود.‏ مرحله اول ‏مسابقات جام حذفی با حضور قهرمان استان‌ها در هفته دوم مرداد ماه ‏آغاز خواهد شد. ‏قهرمان استان‌ها از سوی روسای هیئت‌های فوتبال به صورت کتبی به ‏سازمان لیگ معرفی می‌شوند و عدم معرفی تیم‌ها به منزله انصراف ‏از شرکت در این مسابقات است.‏ در صورتی که تیم‌ها در قرعه‌کشی مسابقات شرکت و سپس ‏اعلام انصراف کنند برابر مقررات مشمول جریمه می‌شوند.‏
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر
* امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن که برای بررسی وضعیت بازیکن گرجستانی جهت حضور در تیمش به این کشور سفر کرده بود، دیروز به ایران بازگشت. سرمربی ذوب‌آهن در این سفر به دنبال جذب بازیکن مدنظر خود بود و به نظر می‌رسد با گزینه‌های خوبی نیز روبه‌رو شده است. این طور که به نظر می‌رسد بازیکنان مدنظر قلعه‌نویی در هفته جاری به اصفهان سفر خواهند کرد تا با باشگاه اصفهانی به مذاکره بپردازند.
* مدیرعامل باشگاه پدیده خراسان گفت با محمد قاضی به توافق اولیه رسیده‌‌ایم و به دنبال فراهم کردن شرایط حضور مهاجم فصل گذشته نفت تهران در تیم فوتبال پدیده هستیم.
* یحیی گل‌محمدی سرمربی باشگاه تراکتورسازی تبریز از مسئولین این باشگاه درخواست کرد با توجه به بدقولی‌های مکرر و رفتارهای غیرحرفه‌ای خالد شفیعی که با گذشت چند هفته حاضر به تمدید قراردادش نشده، اقدامی برای تمدید قرارداد این بازیکن نکنند. این در حالیست که مسئولان باشگاه تراکتورسازی روز پنج‌شنبه کلیه شرایط مورد نظر شفیعی را پذیرفته بودند و طبق وعده قبلی در انتظار حضور این بازیکن برای تمدید قرارداد و دریافت کلیه مطالبات گذشته بودند، اما این بازیکن باز هم برای تمدید قرارداد حاضر نشد. بر همین اساس گل‌محمدی به مسئولان باشگاه تراکتورسازی اعلام کرد که با توجه به رفتارهای غیرحرفه‌ای این بازیکن دیگر اقدامی برای تمدید قرارداد وی صورت نپذیرد.
* حامد لک که قراردادش با تیم سایپا به اتمام رسیده، سال آینده قطعاً در این تیم نمی‌ماند. این دروازه‌بان ملی‌پوش به مسئولان باشگاه سایپا اعلام کرده که پیشنهاد خارجی دارد و می‌خواهد فوتبالش را در تیم دیگری ادامه بدهد. بنا به اعلام رضا درویش مدیرعامل باشگاه سایپا، علی دایی مخالف جدایی حامد لک بود، اما با توجه به حضور محمدرضا اخباری، به لک اعلام کرده به‌عنوان دروازه‌بان دوم در سایپا فعالیت خواهد کرد. لک نیز به همین دلیل تمایلی برای تمدید قرارداد با سایپا ندارد. مدیرعامل سایپا همچنین اعلام کرد توافق مالی با اخباری شده و مشکلی از بابت حضور او در سایپا وجود ندارد.
* مدافع فصل گذشته الاهلی قطر به تیم سابق خود بازگشت. پژمان منتظری با امضای قراردادی دو ساله به استقلال پیوست. سیدرضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال ضمن تایید خبر فوق گفت: با نظر کادر فنی لئوناردو پادوانی مدافع برزیلی استقلال هم قراردادش را با این تیم تمدید کرد و به این ترتیب فصل آینده هم این بازیکن با پیراهن استقلال به میدان خواهد رفت. باشگاه استقلال روز پنج‌شنبه هفته گذشته هم سینا خادمی‌پور بازیکن جوانی که در تیم‌های جوانان و امید حضور دارد را با قراردادی ۵ ساله به خدمت گرفت.