kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹

کوتاه از شهرستان‌ها



کاهش سرقت
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از کاهش وقوع سرقت‌ها به میزان 9 درصد در خردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در شهرستان زاهدان خبر داد.
سرهنگ علی عارف‌نژاد اظهار کرد: در خرداد ماه شاهد کاهش وقوع سرقت مسلحانه به میزان 67 درصد، سرقت مغازه 31 درصد، سرقت خودرو 49 درصد و سرقت موتورسیکلت 25 درصد بودیم.
وی تصریح کرد: بخش زیادی از سرقت‌ها در زاهدان، سرقت‌های خرد می‌باشند که غالب آنها توسط معتادان انجام می‌شود که در این رابطه با ناامن کردن فضا برای سارقان معتاد بخصوص در ساعات پایانی شب در دستگیری سارقان نیز شاهد افزایش 107 درصدی بوده‌ایم.
پرداخت تسهیلات تولید
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان: از مجموع 200 واحد کشاورزی در شهرستان قائم‌شهر به بیش از 60 واحد آن مبلغ 18 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه با این میزان تسهیلات برای بیش از 200 نفر شغل ایجاد شده است افزود: هم اکنون 650 نفر از باغداران خسارت دیده شهرستان قائم‌شهر برای دریافت 277 میلیارد ریال تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند.
فرزین فرهادی گفت: پیش از این هم 37 میلیارد ریال کمک بلاعوض به باغداران خسارت‌دیده پرداخت شده است.
وی تعداد دریافت‌کنندگان کمک بلاعوض را سه هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: هفت طرح کشاورزی در این شهرستان با هزینه 13 میلیارد و 418 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.
ساخت سیلوی گندم
ساری- خبرنگار کیهان: عملیات ساخت سیلوی 20 هزار تنی با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد ریالی بخش خصوصی و 3 کندوی 7 هزار تنی در نکا آغاز شد.
استاندار مازندران با بیان اینکه کشور در زمینه محصولات استراتژیک گندم به خودکفایی و خوداتکایی رسیده است، گفت: تاکنون 41 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از گندمکاران استان خریداری شد و فرآیند خرید گندم در مراکز شرکت غله مطلوب است.
ربیع فلاح افزود: 20 مرکز از 30 مرکز تجهیز شده توسط شرکت غله تاکنون به صورت رسمی فعال و مابقی مراکز نیز متناسب با حجم برداشت گندم و نیاز منطقه عملیات خرید را انجام خواهند داد.
احداث کلینیک
اردبیل- خبرنگار کیهان: کلینیک تخصصی بیماران سرطانی ریحانه اردبیل به بهره‌برداری رسید.
این کلینیک در زمینی به مساحت 700 متر مربع و در پنج طبقه با زیربنای 1800 متر مربع در مدت چهار سال به همت خیرین در اردبیل احداث شده و شامل درمانگاه عمومی، سونوگرافی، آزمایشگاه، مطب‌های تخصصی و شش واحد سوئیت اقامت بیماران است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل گفت: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به جامعه از ضروریات بوده و کمک و مساعدت به رفع دغدغه‌های بیماران و بخصوص افرادی که با امراض سخت‌علاج دست و پنجه نرم می‌کنند سعادت دنیوی و اخروی را تضمین می‌کند.
آیت‌الله سیدحسن عاملی گفت: امید است در کمترین زمان ممکن نسبت به تجهیز کامل این کلینیک که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات بیماران سرطانی منطقه را مرتفع سازد اقدام شود.
ایجاد کتابخانه تخصصی
همدان- خبرنگار کیهان: مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان همدان خاطرنشان کرد: کتابخانه و مرکز اسناد این اداره کل، یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌های تخصصی استان در زمینه علوم مرتبط با محیط زیست و زمینه‌های وابسته، در فضایی حدود 90 مترمربع به صورت سنتی و تحت وب راه‌اندازی شده است.
محمدرضا محمدی ادامه داد: این کتابخانه دارای نشانگر استاندارد بین‌المللی کتابخانه از مرکز اسناد جمهوری اسلامی ایران و کتابخانه ملی بوده و بازدید و استفاده از آن برای علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه محیط زیست آزاد است.
وی ابراز داشت بیش از دو هزار و 480 عنوان منابع کتاب‌های تخصصی حوزه محیط زیست، پژوهش‌های زیست محیطی، نشریات مرتبط با محیط زیست، کتاب‌های کودک و نوجوان با موضوع محیط زیست، گزارش‌های زیست‌محیطی و کتاب مرجع محیط زیست و انواع اطلس‌های جانوری و گیاهی در این کتابخانه وجود دارد.
برپایی نمایشگاه تابلو نقره
تبریز- خبرنگار کیهان: با حضور «محمد محمدپور» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نمایشگاه تابلوهای نقره توتون‌چی در نگارخانه میرعلی تبریزی تبریز، برگزار شد.
در این نمایشگاه ده‌ها اثر خطی و نقاشی «فرهاد توتون‌چی» با تکنیک تلفیقی خوش‌نویسی، معرق، نگارگری و نقره‌کاری به نمایش گذاشته شد.
توزیع سبد غذایی
تایباد- خبرنگار کیهان: رئیس هلال احمر شهرستان تایباد گفت: همزمان با شب‌های احیا 665 سبد غذایی شامل برنج، گوشت مرغ، رب، قند، حبوبات و ماکارونی به ارزش هر سبد 100 هزار تومان بین محرومانی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند و قبلا در سال 90 اطلاعات آنان در بانک اطلاعات هلال احمر جمع‌آوری شده است در سطح شهر و روستاهای تایباد با رعایت حفظ کرامت انسانی در درب منازل آنان توزیع شد.
غلامرضا صیادی گفت: ارزش ریالی این محموله بالغ بر 665 میلیون ریال است.