kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴

اخبار کوتاه


رهگیری و شناسایی ۶۸۰ فروند واحدهای نظامی
 و غیرنظامی در خلیج عدن
فرمانده ناو گروه چهل و ششم نیروی دریایی ارتش از رهگیری و شناسایی ۶۸۰ فروند واحدهای نظامی و غیرنظامی در خلیج عدن خبر داد.
به گزارش ایسنا، ناخدا حسین حسنی فرمانده ناو گروه چهل و ششم نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: ناوگروه چهل و ششم متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی سبلان و ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی لاوان، به همراه ۲۵۹ نفر پرسنل نظامی ۳۱ فروردین ۹۶ جهت انجام ماموریت به سمت آب‌های آزاد و خلیج عدن عزیمت کرد و پس از ۵۶ روز دریانوردی به میهن بازگشت.
وی با اشاره به دستور فرماندهی معظم کل قوا جهت حفاظت و حراست از خطوط مواصلاتی دریایی جمهوری اسلامی در آب‌های بین‌المللی توسط نیروی دریایی ارتش، عنوان کرد: حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران، به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی در آب‌های بین‌المللی و خنثی سازی پروژه ایران هراسی و انتقال پیام صلح و دوستی به جهانیان و کشورهای منطقه‌ای و همسایگان از جمله اهداف این ماموریت‌ها است.
وی افزود: ناو گروه چهل و ششم طی ماموریت 56 روزه، اقدام به رهگیری ۶۸۰ فروند واحدهای غیرنظامی در خلیج عدن و شناسایی تعداد ۱۶ فروند واحدهای نظامی و فرامنطقه‌ای به صورت مثبت کرده است.
2030 نافی استقلال کشور به عنوان
آرمان اصلی انقلاب اسلامی است
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید مدرس کردستان در رابطه با جلسه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت بررسی سند 2030 ​بیانیه‌‌ای صادر کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است : استقلال، فرهنگ اسلامی- ایرانی و منافع ملی و دینی ایجاب می‌کند که در راستای تحقق اهداف عالی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی، از پذیرش دست نفوذ و برهم‌زننده قاعده‌های قانون اساسی و شریعت اسلامی پرهیز کرده، به معاهدات خود پایبند باشیم و با عمل به آیات الهی در برابر نفوذ بیگانگان از ولایت الهی، قرآن، سنت و قانون اساسی خود تبعیت‌نماییم.
در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: این سند نافی استقلال کشور به عنوان آرمان اصلی انقلاب اسلامی است. کما اینکه اجرای سند اعلام شده توسط یونسکو به عنوان سازمان تحت نفوذ قدرت‌های جهانی از جمله آمریکا، با استقلال کشور در امر قانون‌گذاری و همچنین در امر مدیریت کشور منافات دارد. سؤال مطرح شده همان سؤال مقام معظم رهبریست که چرا باید نظام آموزشی کشور را چهار نفر در یونسکو بنشینند و بنویسند؟!
تصمیم گیری انتزاع سه وزارتخانه قبل از معرفی کابینه دولت دوازدهم بعید است
علی اکبر کریمی نایب رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص لایحه انتزاع سه وزارتخانه به مجلس گفت: دولت لوایح تفکیک سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و وزارت ورزش وجوانان را با قید دوفوریت به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.
کریمی اظهار کرد: دولت در این لایحه پیشنهاد کرده بود که وزارت راه و شهرسازی به وزارتخانه‌های «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی»، وزارتخانه صنعت، معدن وتجارت به وزارتخانه‌های «صنعت و معدن» و «بازرگانی» و وزارت ورزش و جوانان نیز به «وزارت ورزش» و «سازمان ملی جوانان» تبدیل شوند. وی ادامه داد: دولت این لایحه را زمانی ارائه کرد که مجلس برای انتخاب کابینه جدید دولت دوازدهم آماده می‌شود و خیلی فرصت برای این لایحه ندارد.
به گزارش دانا نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با اشاره به اینکه نمایندگان لایحه انتزاع سه وزارتخانه با قید دو فوریت را تایید نکردند بیان کرد: نمایندگان این لایحه را با قید یک فوریت تایید کردند و بعید به نظر می‌رسد قبل از معرفی کابینه دولت دوازدهم امکان تصمیم‌گیری در خصوص این لایحه وجود داشته باشد.