kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۲۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
صعود به جام جهانی و صحبت‌های تامل برانگیز کی روش

بعد از گذشت 4 سال، تغییراتی برای پیشرفت فوتبال انجام نشد!


سرویس ورزشی-
پس از صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2018 روسیه، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در اظهاراتی تامل برانگیز عنوان داشت: وقتی برای اولین بار به جام جهانی 2014 صعود کردیم فکر کردم که آن موقع زمان مناسبی بود که یک سری تغییرات برای توسعه و پیشرفت فوتبال ایران انجام دهم اما امروز که چند سال گذشته هیچ تغییراتی را نمی‌بینم!
تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران موفق شد برای پنجمین بار جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. موفقیت بزرگ تیم ملی فوتبال ایران بازتاب بسیاری در رسانه‌های خارجی و حتی سایت فدراسیون جهانی فوتبال داشت تا جایی که سایت فیفا در گزارشی نوشت: «ایران اولین تیمی در قاره آسیاست که توانسته جواز حضور در جام جهانی روسیه را به دست بیاورد. این مهم بعد از پیروزی ۲ بر صفر برابر ازبکستان حاصل شد. گل اول سردار آزمون، ایران را در مسیر پیروزی در ورزشگاه آزادی تهران قرار داد و مهدی طارمی با گل دوم و دیرهنگام خود، این صعود را قطعی کرد.
این نتیجه، صعود ایران به عنوان یکی از دو تیم گروه A انتخابی جام جهانی را قطعی کرد. شاگردان کارلوس کی‌روش اکنون ۲۰ امتیاز در صدر جدول گروه دارند و بعد از ۸ بازی، با تیم سوم جدول رده‌بندی ۸ امتیاز اختلاف دارند.
این پنجمین صعود ایران به جام جهانی فوتبال است. آنها قبلا در جام‌های جهانی ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ حاضر بودند و اکنون در کنار روسیه و برزیل، قهرمان ۵ دوره جام جهانی حضورشان در جام جهانی روسیه تابستان آینده، قطعی شده است.»
صعود به جام جهانی آسان نیست
مسلما در موفقیت بدست آمده برای تیم ملی فوتبال، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی نقش پررنگی داشته است. این مربی حرفه‌ای با رعایت نظم و اصول در تیم ملی، کاری کرد که ملی پوشان بدون دریافت حتی یک گل خورده به جام جهانی روسیه صعود کنند. کی روش پس از بازی در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی اظهار داشت: صعود به جام جهانی راحت و سهل نیست. بعضی از افراد فکر می‌کردند صعود راحت است اما با این تیم‌ها و بازیکنان دیدیم صعود کار سختی بود. تمام کشور و مخصوصا هواداران ما بسیار خوشحال شدند. البته می‌دانم یکی، دو نفری خوشحال نیستند و شاید یکی، دو نفر اینجا نشسته‌اند که از صعود ما خوشحال نیستد. حتی درون فدراسیون هم برخی از افراد خوشحال نیستند. امروز روز ماست. آنها باختند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: خیلی از اوقات بدون هیچ حمایتی بدون تجهیزات، بدون امکانات، بعضی موقع مشکل زمین داشتیم. برخی افراد می‌خواستند برنامه ما را خراب کنند اما امشب ما کار را انجام دادیم. از طرف خودمان از طرف کادر مربیگری و کادر تیم ملی فوتبال می‌خواهم از هواداران فوتبال ایران، از دست‌اندرکاران، از کسانی که درون فدراسیون بدون نام و نشان کمک کردند، تشکر کنم.
کی‌روش درباره اینکه نگاهش به مرحله بعدی جام جهانی چگونه است و آیا برنامه‌ای برای بازی با تیم‌های بزرگ دارند، گفت: باید به حرفی که شش سال قبل می‌زدم برگردید. شش سال است که برنامه‌های ما را خراب می‌کنند الان زمان است که بروید از آنها سؤال کنید. از کادر مربیگری و بازیکنان نپرسید که ما باید چه کار کنیم. شما باید از خودتان بپرسید که چه کاری برای تیم ملی انجام خواهید داد. شما که حمایت چندان خوبی هم از تیم ملی انجام ندادید.
کی‌روش افزود: وقتی برای اولین بار به جام‌جهانی 2014 صعود کردیم فکر کردم که آن موقع زمان مناسبی بود که یک سری تغییرات برای توسعه و پیشرفت فوتبال ایران انجام دهم اما امروز که چند سال گذشته هیچ تغییراتی را نمی‌بینم. بهترین آرزویی که برای فوتبال ایران دارم این است که فدراسیون یک بار برای همیشه جلوی کسانی را که مانع پیشرفت فوتبال ایران شده است را بگیرد. بتوانیم برنامه‌ای را که هواداران فوتبال ایران استحقاق این را دارند، تدوین کنیم. در حال حاضر دو دوره صعود پیاپی به جام جهانی را داریم. اگر ایران و فوتبال ایران از این فرصت تاریخی استفاده نکند یک اشتباه تاریخی انجام خواهد داد. البته من فقط مربی هستم و فقط می‌توانم نقطه نظراتم را مطرح کنم.
سرمربی تیم ملی درباره صحبت‌های وزیر ورزش مبنی بر اینکه تمام امکانات را برای صعود ایران به مرحله دوم جام جهانی بسیح خواهند کرد گفت: از شما می‌خواهم سؤال وزیر را یک بار دیگر برای حضار قرائت کنید. در ادامه خبرنگار سخنان وزیر ورزش را برای بار دوم قرائت کرد که کی‌روش گفت: بعد از 6 سال دوستم هیچ صحبتی درباره این مطلب ندارم. من شش سال است که در این کشور هستم.