kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵

اخبار کوتاه از فوتبال


سود 45 میلیاردی ایران برای حضور در جام جهانی
تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران مبلغ قابل توجهی از فیفا به خاطر صعود به جام جهانی دریافت خواهد کرد. تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران موفق شد برای پنجمین بار جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. طبق سنوات گذشته این بار نیز فیفا به تیم‌هایی که به جام جهانی صعود کنند پاداش‌هایی را پرداخت خواهد کرد.پاداش تیم‌ها برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نسبت به جام جهانی گذشته در برزیل افزایش یافته است.به ‌این‌ ترتیب طبق اعلام کمیته‌ اقتصادی فیفا، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به دلیل صعود به جام جهانی ۱۰ میلیون دلار پاداش دریافت خواهد کرد که البته این رقم از هزینه آماده‌سازی جدا است.بر این اساس هر تیمی نیز برای حضور در جام جهانی دو میلیون دلار برای آماده‌سازی خود دریافت خواهد کرد و البته حق بیمه و پرداختی به باشگاه‌هایی که بازیکنانشان در جام جهانی دارند نیز از این مبلغ جداست. با تجمیع این دو رقم، پاداش صعود ایران با احتساب دلار ۳۷۲۰ تومان به ۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد.همچنین تیم قهرمان جام جهانی روسیه ۵۰ میلیون دلار دریافت خواهد کرد. این‌ در حالی است که آلمان، قهرمان جام جهانی برزیل ۳۵ میلیون دلار پاداش دریافت کرد.
آغاز تمرینات استقلال از ۲۷ خرداد ماه
تیم فوتبال استقلال برای حضور در هفدهمین دوره لیگ برتر از ۲۷ خردادماه تمرینات خود را آغاز می‌کند.با اعلام محمد خرمگاه، مربی تیم فوتبال استقلال تمرینات آبی‌پوشان برای حضور در هفدهمین دوره لیگ برتر رسماً از 27 خرداد ماه آغاز خواهد شد. قرار است به زودی محل اولین تمرین استقلال برای فصل جدید لیگ برتر اطلاع‌رسانی شود. همچنین بهتاش فریبا مدیر فنی تیم فوتبال استقلال درباره آخرین وضعیت امید ابراهیمی و کاوه رضایی گفت: مسئولان باشگاه استقلال از امروز جدی‌تر از روزهای گذشته مسائل مربوط به تمدید قرارداد بازیکنان را جلو خواهند برد و پس از مهدی قائدی‌پور و حسن بیت سعید چند بازیکن جدید هم جذب خواهیم کرد. فکر نمی‌کنم مشکلی برای ماندن رضایی و ابراهیمی در استقلال وجود داشته باشد و ان‌شاءالله آنها در فصل آینده هم پیراهن این باشگاه را بر تن خواهند کرد.
آخرین اخبار از نقل و انتقالات لیگ برتر
*مرتضی تبریزی، مهاجم تیم فوتبال ذوب‌آهن دیروز با حضور در دفتر این باشگاه قرارداد خود را به مدت دو فصل دیگر تمدید کرد.تبریزی یکی از مهاجمان مورد علاقه علیرضا منصوریان برای حضور در استقلال بود.
*داریوش شجاعیان در واکنش به موضوع جدایی‌اش از باشگاه گسترش فولاد گفت: تکلیف نهایی من با باشگاه گسترش تا روز شنبه مشخص خواهد شد.هافبک تیم فوتبال گسترش در پاسخ به این پرسش که آیا برای جدایی از این باشگاه به توافق نهایی رسیده است یا نه؟خاطر نشان کرد: هنوز هیچ چیز در این زمینه قطعی نشده است که بخواهم اظهارنظر کنم و در واقع مذاکرات من و مدیربرنامه‌هایم با باشگاه ادامه دارد و تا شنبه همه چیز مشخص خواهد شد.
*یونس شاکری مهاجم فصل قبل پدیده مشهد که سابقه حضور در پرسپولیس را نیز دارد، با عقد قراردادی شاگرد اکبر میثاقیان در تیم فوتبال سیاه‌جامگان مشهد شد.
*فرناندو دخسوس، دروازه‌بان برزیلی گسترش فولاد که فصل گذشته با پیراهن این تیم در لیگ برتر به میدان رفت، احتمالاً در فصل جدید لیگ برتر در این تیم حضور نخواهد داشت.این دروازه‌بان برزیلی یک فصل دیگر با گسترش فولاد قرارداد دارد، ولی مسئولان باشگاه و کادر فنی درصدد هستند تا از سهمیه خارجی در پُست‌های دیگر استفاده کنند. با این شرایط دخسوس از گسترش راهی تیم دیگری خواهد شد.
*یحیی گل محمدی پس از بررسی گزینه‌های خودش برای انتخاب اعضای کادر فنی تراکتورسازی کمک ، مربی بدنساز و آنالیزور این تیم در فصل جدید را معرفی کرد که پس از مذاکره و توافق با مسئولان باشگاه قرارداد خودشان را به امضاء رساندند.جواد منافی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس به عنوان مربی،مظاهر رحیم پور به عنوان مربی بدنساز ومحمد عسگری به عنوان آنالیزور در این فصل به تراکتورسازی کمک می‌کنند.مربی دروازه بان‌ها و یک کمک مربی دیگر نیز پس از انتخاب و توافق با باشگاه انتخاب خواهند شد تا در تمرینات آغاز فصل حضور پیدا کنند.