kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۲۸۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵

اخبار ورزش جهان


احتمال حضور رانیری در نانت قوت گرفت
سرمربی سابق لسترسیتی تصمیم گرفته است که به رقابت‌های لیگ فرانسه برگردد تا این بار هدایت نانت را برعهده گیرد. با وجود این که سرمربی سابق لسترسیتی با چند پیشنهاد خوب مواجه شد اما  تصمیم گرفته است که به رقابت‌های لیگ فرانسه بر گردد تا هدایت نانت را بر عهده گیرد. رانیری دو فصل پیش در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس دست به کار بزرگی زد و توانست لسترسیتی را قهرمان کند اما  تیم او فصل قبل نتایج ناامید‌کننده‌ای به دست آورد و او در نهایت از کار برکنار شد. روزنامه دیلی میل اعلام کرد که رانیری با پیشنهاد حقوق ۱۰ میلیون یورویی در سال مواجه شد اما  او تصمیم گرفت که راهی لیگ چین نشود. او سابقه حضور در رقابت‌های لیگ فرانسه را دارد و پیش از این هدایت موناکو را بر عهده گرفت و توانست در سال ۲۰۱۴ این تیم را نایب قهرمان کند.
چینی‌ها به دنبال گرفتن میزبانی جام جهانی
دولت چین قصد دارد که در سفر اینفانتینو به این کشور از آمادگی خود برای برعهده گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ سخن به میان آورد. چین در این دو، سه سال اخیر هزینه‌های هنگفتی را صرف فوتبال کرده است و باشگاه‌های سرشناس چینی با جذب بازیکنان بزرگ قاره سبز به دنبال جلب توجه و پویا کردن لیگ خود هستند. چین با تقویت لیگ خود می‌خواهد  زمینه را برای گرفتن میزبانی بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی در جهان مهیا کند. آن‌ها به دنبال گرفتن میزبانی جام جهانی فوتبال هستند. روزنامه الشرق‌الاوسط نوشت که جیوانی اینفانتینو قرار است که به چین سفر کند تا نشستی با رئیس‌جمهور این کشور در کاخ ریاست جمهوری داشته باشد. قرار است که در این نشست چین از خواسته خود برای بر عهده گرفتن میزبانی جام جهانی سخن به میان آورد. با توجه به اینکه جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا برگزار می‌شود دیگر کشوری از این قاره نمی‌تواند برای برعهده گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ درخواست میزبانی دهد و چین خود را آماده می‌کند تا برای بر عهده گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ پیشنهاد دهد و باید دید که در نهایت آنها رای خواهند آورد یا نه.تیم‌ ‌ملی فوتبال چین در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با ایران همگروه بود اما با توجه به کسب نتایج ضعیف هیچ شانسی برای صعود به روسیه ندارد.
بازنشستگی بوفون بعد از جام جهانی ۲۰۱۸
دروازه‌بان ایتالیا و یوونتوس از احتمال زیاد بازنشستگی خودش از فوتبال بعد از جام جهانی روسیه خبر داد. جیان‌لوئیجی بوفون، دروازه‌بان با سابقه یوونتوس و تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا درباره خداحافظی‌اش از فوتبال بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گفت‌: من 99/99 درصد مطمئن هستم که بعد از جام جهانی از تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا و باشگاهم کناره‌گیری خواهم کرد. البته شما در فوتبال نباید همیشه از قطعیت صحبت کنید. من فکر می‌کنم یک فینال پیش روی من وجود داشته باشد، انتظار یک فصل پرتلاطم را دارم. اگر بتوانم در پایان امسال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوم، می‌مانم تا در جام جهانی باشگاه‌ها هم شرکت داشته باشم ولی اگر این اتفاق رخ ندهد، دیگر در باشگاه نخواهم بود. دروازه‌بان ۳۹ ساله یوونتوس پیش از این اعلام کرده بود که در جام جهانی روسیه برای آخرین بار از دروازه‌ تیم‌ ‌ملی کشورش مراقبت خواهد کرد و بعد از آن از تیم‌ ‌ملی کنار می‌رود.
سباستین کو: بولت، «محمدعلی» دوومیدانی است
سباستین کو، رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی اعلام کرد که یوسین بولت به عنوان محمدعلی دوومیدانی از این رشته خداحافظی می‌کند و به عنوان بهترین دونده جهان کفش‌هایش را می‌آویزد. سباستین کو روز شنبه در استادیوم کینگستون حاضر بود و آخرین مسابقه دو یوسین بولت در جامائیکا را از نزدیک تماشا کرده بود. بولت قرار است بعد از مسابقات قهرمانی جهان در لندن بازنشسته شود. بولت در آخرین مسابقه ۱۰۰ متر در جامائیکا رکورد ۱۰ ثانیه و سه صدم ثانیه را بر جای گذاشت و مقابل ۳۰ هزار تماشاگر قهرمان شد. سباستین کو در ادامه‌ درباره شباهت بولت با محمدعلی گفت‌: بولت کاریزمایی دارد که من تاکنون در دوومیدانی ندیده‌ام. فقط زمان محمدعلی چنین چیزی را دیده‌ام. زمانی که محمدعلی از ورزش رفت همین‌طور بود. بوکسورهای بسیار زیادی آمده‌اند و رفته‌اند اما هیچ کدام به سطح محمدعلی نرسیده‌اند. کمی به این مسئله فکر کنید شخصی در اوایل سی سالگی قرار دارد و تمامی مدال‌های المپیک را گرفته و رکوردها را در دست دارد. بنابراین او دیگر کاری برای انجام دادن ندارد. خیال او راحت است. او همیشه یک گنجینه ملی خواهد بود و همین کافی است.
موراتا در یک قدمی منچستریونایتد
مهاجم اسپانیایی سفیدپوشان مادریدی در آستانه پیوستن رسمی به شیاطین سرخ است. نشریه «سان» انگلیس مدعی شد سران باشگاه منچستریونایتد در آستانه توافق نهایی با مسئولان باشگاه رئال مادرید برای به خدمت گرفتن آلوارو موراتا هستند و این انتقال انتظار می‌رود امروز نهایی و اعلام شود. منچستریونایتد برای جذب مهاجم اسپانیایی پرافتخارترین تیم اروپا حاضر به پرداخت 60 میلیون پوند شده است، اما رئالی‌ها خواهان رقم 70 میلیون پوند شده‌اند تا موافقت خود را برای پیوستن موراتا به رئال اعلام کنند. بر اساس این گزارش نمایندگان دو باشگاه در حال مذاکرات نهایی خود برای رسیدن به رقم توافقی هستند. منچستریونایتد در این نقل و انتقالات به دنبال خرید آنتوان گریزمان، مهاجم فرانسوی اتلتیکومادرید بود، اما این بازیکن در نهایت ترجیح داد در این تیم اسپانیایی بماند.
تغییر نام جام اتحادیه انگلیس
نام جام اتحادیه انگلیس با تغییر اسپانسر این مسابقات تغییر کرد. قرعه‌کشی دور اول جام اتحادیه انگلیس روز جمعه در بانکوک، پایتخت تایلند برگزار می‌‌شود تا تیم‌های حاضر در این مسابقات، رقبای خود را بشناسند. کمپانی تایلندی تولید نوشیدنی‌های انرژی‌زای «کارابائو» با امضای قراردادی سه ساله، اسپانسر این مسابقات شده است و از این رو نام جام اتحادیه انگلیس به نام این کمپانی تغییر می‌کند. 48 تیم دسته دومی و دسته سومی به همراه 22 تیم از لیگ دسته اول انگلیس موسوم به لیگ قهرمانی در دور اول این رقابت‌ها حضور دارند. بازی‌های این مرحله در تاریخ‌های 8 و 9 آگوست (17 و 18 مرداد) برگزار خواهد شد. قهرمان دوره اخیر این رقابت‌ها تیم فوتبال منچستریونایتد است.