kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد

دستگیری عاملان شهادت 8 مرزبان جنوب شرق کشور پس از 2 سال

فرمانده مرزبانی ناجا از دستگیری برخی افراد غیر‌مجاز در مرزهای جنوب شرق و شمال غرب کشور خبر داد که دو نفر از آنان، عاملان اصلی شهادت 8 مرزبان در سال 94 بودند.



سردار قاسم رضایی با اعلام این خبر به خبرگزاری صداو‌سیما افزود: این دو تروریست وابسته به گروه تروریستی جیش الظلم هستند که در جنوب شرق کشور درمنطقه جنوب سیستان و بلوچستان دستگیر شدند.
رضایی ادامه داد: این دو تروریست در سال 94 در به شهادت رساندن 8 مرزبان کشور، گروگانگیری پنج مرزبان و شهادت یکی از آنان در پاکستان، نقش عمده داشتند، در این ارتباط سر نخ‌هایی داریم که دنبال خواهیم کرد.
وی با اشاره به فشار دولت و مردم عراق و سوریه بر پیکر تروریست‌های داعش البته با کمک‌های مستشاری ایران اسلامی، گفت: قدرت داعش در منطقه مضمحل و به فضل الهی رو به نابودی است.
فرمانده مرزبانی ناجا افزود: دست دادن دو نیروی دفاعی و پاک‌کننده تروریست عراق و سوریه در مرزهایشان به این معناست که دیگر جایی برای تروریست در منطقه وجود ندارد. در چنین شرایطی نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه جدی با تروریست برای داعش گران تمام شده است و لذا دست به یک عملیات کور در ایران می‌زند که البته جوابش را گرفت.
وی با اشاره به عمق امنیت در مرزهای کشور، گفت: به واسطه آرمان انقلاب اسلامی مرزنشینان به مثابه نیروهای مرزبانان ما عمل می‌کنند. عملکرد ما اُنیفرم پوشان و مرزنشینان در کنار هم می‌شود نیروی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران که به همین جهت عمق امنیت مرزهای ما در دو سوی خط مرزی وجود دارد.
امنیت کامل مرزهای کشور
سردار رضایی از امنیت کامل بخش اعظمی از مرزهای کشور با استفاده از امکانات و تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی خبر داد.
وی با اشاره به اینکه توپوگرافی سختی نظیر ارتفاعات و دره‌های عمود بر مرز از لحاظ جغرافیای در مرزهای کشور وجود دارد و بعضا امکان عبور شبانه افراد به داخل فراهم می‌شود؛ گفت: در آینده نزدیک بخشی از امکانات پهپادی برای کنترل دقیق و موشکافانه وارد مرزهای کشور خواهد شد.
فرمانده مرزبانی ناجا همچنین از تقویت سلسله اقدامات کنترلی در مرزها با استفاده از دوربین‌های حرارتی و افزایش امکانات فنی و فناورانه برای تامین امنیت کامل در مرزهای کشور خبر داد.
رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر با تقویت تجهیزات و نفرات خوشبختانه مشکل امنیتی نداریم، گفت: دشمن در راستای ایجاد فتنه به دنبال ناامنی است اما نیروهای شجاع مرزبانی با اشراف اطلاعاتی و هماهنگی دیپلماسی با مرزبانان کشورهای همجوار همه امور را به دقت رصد می‌کنند.
وی با اشاره به نشست مشترک مرزبانان ارشد و کلانترهای مرزی ایران اسلامی با مرزبانان عراق، افزود: با عملیاتی شدن گشت‌های همزمان در مرزهای دو کشور خوشبختانه هیچ دغدغه‌ای در مرزهای ایران و عراق وجود ندارد.
فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: همه مرزهای آبی و خشکی جمهوری اسلامی ایران تحت کنترل کامل مرزبانان غیور است.